נתניהו
נתניהוצילום: TPS

משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהיה צפוי להתחיל ביום שלישי, עשוי להידחות. זאת בעקבות הכרזתו של שר המשפטים אמיר אוחנה הלילה (ראשון) על מצב חירום בבתי המשפט ובלשכות ההוצאה לפועל ב-24 השעות הקרובות, על רקע המאבק בנגיף הקורונה.

בשל מתכונת החירום, יתקיימו בבתי המשפטים דיונים דחופים בלבד. התקנות שהחיל אוחנה תקפות ל-24 שעות בלבד, אך צפויות להימשך גם כמה זמן אחר כך ולכן הדיון הראשון בעניינו של נתניהו צפוי להידחות לתאריך לא ידוע.

בהודעתו של אוחנה נכתב כי בתקופת מצב החירום יתקיימו דיונים רק בענייני מעצר ושחרור בערובה, מעצר מנהלי, עתירות דחופות לבג"ץ, עבירות לפי חיקוקים הנוגעים למצב החירום המיוחד וסעדים זמניים דחופים בעניינים אזרחיים.

מלשכתו של השר אוחנה נמסר כי "ההחלטה התקבלה לאור המלצת הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות ובתיאום עם הנהלת בתי המשפט והיועץ המשפטי לממשלה".

ביום שני האחרון הודיעה פרקליטות מיסוי וכלכלה לבית המשפט המחוזי בירושלים כי היא מתנגדת לבקשת סנגורו של נתניהו לדחות את מועד דיון הקראת כתב האישום בעניינו שנקבע ליום שלישי.

עם זאת, בתגובה שהוגשה לבית המשפט המחוזי נאמר כי המדינה אינה עומדת על כך שהנאשמים ישיבו לאשמה במועד הדיון הקבוע.

הודעת הפרקליטות הגיעה מספר שעות לאחר שעו"ד עמית חדד, סנגורו של ראש הממשלה, הגיש בקשה לבית המשפט המחוזי בירושלים, לדחות ב-45 יום את דיון הקראת כתב האישום נגד נתניהו.