נציגי סיעת הליכוד ממליצים בפני נשיא המדינה על בנימין נתניהולע"מ

משלחת הליכוד הגיעה הבוקר (ראשון) ראשונה לבית הנשיא ומסרה לנשיא המדינה את המלצתה על ראש הממשלה נתניהו כמועמד להרכבת הממשלה.

בראש המשלחת עמד השר יריב לוין שסיפר לנשיא על המאמצים אותם עושה מפלגתו על מנת להקים ממשלת חירום שתטפל במשבר הקורונה.

"אנחנו גאים להיות כאן היום אחרי הישג וניצחון משמעותי בבחירות. אנחנו מייצגים את המספר הגדול ביותר של בוחרים למעלה מ1,300,000 בוחרים שהצביעו עבור הליכוד. אנחנו כמובן ממליצים על ראש הממשלה בנימין נתניהו כמי שיקבל את המנדט להרכבת הממשלה", פתח לוין.

לדבריו, "אנחנו מקיימים הליך פורמלאי ומתחייב אבל הוא לא הליך רגיל והוא נעשה במצב בו אין כאן מציאות רגילה. אנחנו נמצאים בשעת חירום אמיתית ובאירוע מתגלגל שהעולם לא ידע כמותו, זהו אירוע שמחייב הקמת ממשלה במהירות ועל בסיס רחב".

"זו לא העת לממשלות מיעוט, זו לא העת לבצע שינויים. זו עת ליציבות. זו עת לממשלה שבה לבעלי הניסיון יש יתרון עצום. המפלגות שתמכו בראש הממשלה נתניהו זכו ל-58 מנדטים, הרבה יותר מתומכי גנץ. הניסיון להקים ממשלה הוא ניסיון חשוב ואנו סבורים שהדרך היחידה היא הקמה של ממשלה רחבה בהובלת נתניהו", טען לוין.

שר התיירות סיפר, "אני פניתי בעניין הזה הבוקר ליורם טורבוביץ׳, והצעתי בשם ראש הממשלה שני מסלולים להגיע להקמת ממשלה בהקדם האפשרי. ממשלת חירום שהמבנה שלה יהיה שוויוני עם חלוקה של משרדי הממשלה בידי המפלגות כאשר נתניהו יהיה ראש הממשלה, כזו שבעוד חצי שנה תסתיים ונחזור למצב בו אני נמצאים היום".

בתשובה לשאלת הנשיא אמר לוין, "אני מאמין שנוכל לשנות את חוק היסוד לטובת הדבר הזה".

"אפשרות שניה היא להקים ממשלת אחדות שתכהן פרק זמן מלא של הקדנציה- מבנה פריטטי שוויוני ברוח מתווה הנשיא ברוטציה שבה נתניהו יכהן שנתיים וגנץ שנתיים אחריו. שתי האפשרויות טובות. לממשלת חירום יש יתרון כי היא תדלג על מחלוקות, אבל אנחנו מוכנים להדק את לוחות הזמנים ולקיים מו״מ מהיר. אנחנו מקווים לקבל תשובה במהירות מכחול לבן", הוסיף לוין.

השר לוין הביע התנגדות חריפה לממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת, "לא בעיתות שגרה וגם לא בחירום אין מקום להקמת ממשלה שנשענת על אנשים, לא הציבור אותם הם מייצגים, שאינם מקבלים את היותה של ישראל מדינה יהודית ותומכים בטרור. אני לא מציע להוציא אותם מהכנסת, אבל יש הבדל גדול בין העובדה שצריך לכבד את הבחירה, ובין ממשלה שנשענת על נבחרי ציבור כאלה. אף מדינה אינה יכולה להרשות לעצמה דבר כזה, ולכן בשעה הזאת הרכבת הממשלה על נתניהו היא כורח וצורך השעה וגם הדבר הנכון לעשות".