איילת שקד
איילת שקדצילום: ערוץ 7

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי בין הצעדים שיינקטו כדי לברר היכן שהו הנדבקים בקורונה ייעשה שימוש גם באיכון סלולרי.

חברת הכנסת איילת שקד מימינה אומרת כי מדובר בצעד יוצא דופן אך ייתכן שהוא נדרש בימים אלה, תחת פיקוח הדוק.

"יש כאן פגיעה קשה בפרטיות, בעיקר של אותם אנשים שהיו בסביבתו של החולה, כי הם לא אישרו איפה הם היו. זו פגיעה שצריכה להיות מידתית, לתקופת זמן של כמה שבועות בלבד. צריך אחר כך מיד להשמיד את מאגר המידע הזה", מסבירה שקד בראיון לערוץ 7.

לדבריה, "בסיטואציה שאנחנו נמצאים זו פגיעה מידתית ביחס למה שזה חוסך. המצב הזה יאפשר לפחות אנשים להיכנס לבידוד, להשתלט טוב יותר על ההתפשטות וכך גם לחסוך בחיי אדם וגם בעלויות למשק".

למרות שהכנסת טרם הושבעה לדעת שקד היא זו שצריכה לפקח על ההוראה. "הכנסת חייבת לפקח על הדבר הזה והוא חייב להיעשות בשקיפות מלאה תוך הסברה לאזרחים בדיוק מה נעשה. כחברת כנסת אפקח על העניין הזה מקרוב".

לשאלה האם ממשלת חירום או ממשלת אחדות הן כורח המציאות כתוצאה מהמצב עונה שקד, "צריכה לקום ממשלה. אני כמובן מעדיפה ממשלת ימין, אבל אם לא מצליחים להקים אותה צריך לפנות לממשלת אחדות. אנחנו הולכים למשבר כלכלי מאוד כבד, לדעתי מהקשים שישראל ידעה בעשרות השנים האחרונות. הממשלה תידרש לצעדים שילוו גם בחקיקה ולכן חובה להקים ממשלה. אני חושבת שחייבים להקים ממשלה קבועה ולא צריך בהכרח ממשלת חירום. אין סיבה שלא לעשות את זה".

היא גם דוחה את טענות השמאל לפיהן נתניהו משתמש במצב לצרכיו המשפטיים והפוליטיים. "אני מכירה את נתניהו היטב ומטבעו הוא אדם מאוד זהיר ונוקט הרבה אמצעי זהירות כמעט בכל תחום שבו הוא עוסק. ההחלטות עד עכשיו היו נכונות. אני לא חושבת שצריך להשבית את המשק. צריך לתת לאנשים בזהירות ולראות במשך שבוע לאן המצב מתקדם".