התרופה לקורונה - מודעות, אכפתיות ואחריותניב אהרונסון, וואלה!NEWS

שר הביטחון נפתלי בנט קיים דיון הערכת מצב בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, בהשתתפות סגן שר הביטחון, מנכ"ל משרד הביטחון, ראש רשות החירום הלאומית (רח"ל), סגן הרמטכ"ל, מפקד פיקוד העורף, מתאם הפעולות בשטחים וגורמים נוספים.

בנט אמר כי בישראל יש 209 חולי קורונה באופן רשמי, אולם ככל הנראה ישנם עוד רבים שמשרד הבריאות לא יודע עליהם.

"הקצב השבועי הוא פי ארבעה בשבוע. אם הקצב הזה יימשך אנחנו מצפים שבשבוע הבא יצטרפו בכל יום 200 ולאחר מכן 800. אני חושב שצריך לומר לציבור את האמת ואנחנו לא יודעים כמה חולים יש".

בנט אמר כי "השבוע הקרוב הוא שבוע קריטי כי אנחנו נדע אם יש זינוק בכמות ההדבקות. הפעולות שאנחנו עושים היום ישפיעו על הדברים בעוד כמה ימים. ישראל חייבת להקדים את הקורונה. אין חיסון לקורונה, החיסון האמיתי הוא מודעות. התרופה לקורונה היא אכפתיות ואחריות של כל אזרח".

"50 עד 60 אחוז ממה שצריך לעשות זה כל מה שקשור להתנהגות הציבור: בלי לחיצות ידיים, חוק השמירה למרחק של שני מטרים ורחיצה 10 פעמים ביום של הידיים. הדבר השני זה 'הפגזת שטיח על שטח', דילול כל הפעילות. הדבר השלישי, וזה חשוב מאוד, הגברה מסיבית של הבדיקות היומיומיות".

שר הביטחון הוסיף "המשימה הראשית שלנו כרגע היא לפתוח ארבע מלוניות עוד השבוע. אחת בגליל, אחת בתל אביב, אחת בירושלים ואחת בנגב. התכולה של מלונית תהיה 500 חולים. אותם נשאים שיהיו שם הם בעלי תסמינים מאוד קלים. הם יוכלו לבלות חמישה שבועות, והרגישות תהיה שהצוות של המלון והצוות הרפואי לא יידבקו. האחריות הכוללת תהיה של משרד הביטחון.

"אין מדינת ישראל גוף ביצועי טוב כמו מערכת הביטחון וצה"ל, ויצאנו למסע רכש משמעותי מאוד לציוד רפואי כמו מכונות הנשמה. הנחיתי את הרמטכ"ל כוכבי שלצה"ל יש היום שתי משימות: להגן כרגיל על ישראל מפני אויביה, ולעזור להגן על אזרחי ישראל מפני הקורונה. אני משוכנע שביחד נעבור את המשבר הזה".