ג'ו ביידן
ג'ו ביידןצילום: רויטרס

למרות משבר הקורונה וההנחיות למניעת התקהלות, הבחירות המקדימות לראשות המפלגה הדמוקרטית בארה"ב ממשיכות כרגיל.

ביום שלישי אמורים ללכת תושבי ארבע מדינות גדולות בארה"ב – אריזונה, פלורידה, אילינוי ואוהיו, אל הקלפיות על מנת לבחור את המועמד שלהם לראשות המפלגה הדמוקרטית.

על פי ההערכות צפוי המועמד המוביל, סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן, לנצח בבחירות במדינות האלו ולהגדיל את יתרונו על פני הסנטור ברני סנדרס, שהפסיד בפריימריז הקודמים במדינות האלו להילארי קלינטון.

יממה וחצי לפני פתיחת הקלפיות, יתייצבו הלילה ביידן וסנדרס לעימות טלויזיוני ישיר, הראשון שיתקיים בין שני המועמדים האחרונים במירוץ לראשות המפלגה הדמוקרטית, לאחר שכל המועמדים האחרים פרשו בשבועות האחרונים.

בעקבות בהלת הקורונה הועבר העימות הטלויזיוני, שאמור היה להתקיים באולם ענק באריזונה לעיני קהל רב, לאולם סגור בוושינגטון כאשר הקהל לא יורשה להיכנס והעימות יתקיים מאחורי דלתיים סגורות.

שני המועמדים אמורים כמובן להתייחס למשבר הקורונה שפוקד גם את ארה"ב והביא לאיסור טיסות מכל אירופה לארה"ב, ושני המועמדים יסבירו לצופים בבית כיצד הם מתכוונים להוביל את ארה"ב בשעת משבר כמו הנוכחי. שני המועמדים הביעו ביקורת חריפה על הנשיא טראמפ וטענו כי לא ניהל את משבר הקורונה בצורה טובה.

"נגיף הקורונה חשף את החסרונות הקשים של הממשל הנוכחי. כנשיא, הייתי מתאם תגובה גלובלית לנגיף" אמר ביידן לפני העימות, בעוד סנדרס טען כי הביטוח הרפואי הכולל אותו הוא מציע לתושבי ארה"ב יסייע בשעת משבר רפואי כמו מגיפת הקורונה.