אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: iStock

שרי הממשלה אישרו היום (ראשון) פה אחד את התקנות המאפשרות לשב"כ לבצע מעקב טכנולוגי אחר חולי קורונה במטרה להתחקות אחר נתיב התנועה שלהם ולצמצמם עד כמה שניתן את התפשטות הנגיף.

מעקב יתבצע גם אחר אזרחים שחשודים כי נדבקו בקורונה ואזרחים ששהו בסביבתם. האמצעים הטכנולוגים יאפשרו לגלות היכן שהו אותם אנשים ב-14 הימים שקדמו לתחילת הבדיקה. המידע שייאסף יימחק לאחר שלושים ימים.

הבקשה לסיוע של השב"כ הגיעה ממנכ"ל משרד הבריאות שסיפק חוות דעת מפורטת לחשיבות הצורך הזה ולפעילותו וכן חוות דעת משפטית לנוכח תמונת המצב של המגפה.

ראש הממשלה נתניהו לא הסתפק בנוסח המקורי של ההחלטה וביקש להטיל סייגים רבים מאוד כדי לצמצם את היקף המידע, את היקף הנחשפים לו ולהבטיח שלא יעשה במידע זה שום שימוש זולת למאבק במגפת הקורונה.

נתניהו ביקש להביא לעיונו נוסח שישקף את כל ההחמרות והסייגים שביקש להכניס. במהלך הישיבה הובהר כי השב"כ לא יעסוק בנושא אכיפה של המבודדים ושל נהלי הבידוד.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' סיפר ''‏אישרנו עכשיו בממשלה, אחרי 7 שעות של התייעצויות ודיוני עומק מקצועיים, ועם הרבה מאוד סייגים ומנגנוני הגנה מובנים מוסדית, את מנגנון המניעה האלקטרוני להתפשטות הקורונה. אני יכול להרגיע אתכם חד משמעית: אין ולא יהיה "אח גדול" במדינת ישראל, גם לא במסגרת אירוע קיצון כמו זה שאנחנו מנהלים''.

סמוטריץ' הסביר: ''עדיין מדובר בצעד קיצוני, שמוצדק רק על רקע המציאות הקיצונית והמסוכנת שאנחנו מצויים בה, ונדרש על רקע אחריותנו להציל חיים של עשרות אלפי אזרחים.

''וידאנו במנגנון, ונמשיך לוודא, שזה ייעשה רק לשם כך. בתקופה, במנגנונים, בעונשין, ובפיקוח הדוק ומובנה בתוך המנגנון", הוסיף שר התחבורה.