רמי לוי
רמי לויצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בהלה רבה נרשמה בסוף השבוע האחרון לנוכח התפשטות נגיף הקורונה בארץ, מה שהוביל להסתערות חסרת תקדים על הסופרים והמכולות.

רמי לוי, הבעלים של 'רמי לוי שיווק השקמה', שוחח עם גולן יוכפז ב-103fm, הביא פרטים נוספים על בהלת הצרכנים והדגיש: "יש מספיק סחורה ותהיה מספיק סחורה".

לוי סיפר כי אתמול (ראשון) נפתחו סניפי הרשת בשעה שבע בבוקר להתארגנות ובסביבות השעה שבע וחצי נפתחו לקהל הלקוחות. בהשוואה ליום ראשון רגיל, "היו כמעט פי 2.5 לקוחות". הוא הודה כי "אפשר להבין אותם, הם קצת בחרדות ובפאניקה ורוצים שיהיו להם דברים לבית".

לוי ביקש להרגיע והבהיר: "לא צריך להילחץ, להיכנס לפאניקה ולקנות מכל הבא ליד. יש מספיק סחורה ותהיה מספיק סחורה".

"במוצ"ש באו כמעט פי 8 ופי 10 בגלל שזה קצת שעות עבודה, באו כולם במכה אחת". לטענתו, יש מלאי מספיק של המוצרים השונים אך העובדים לא עומדים בקצב ולא מספיקים לשים אותם על המדפים, "לכן, אנחנו קולטים יותר עובדים כדי שנוכל לשרת את הלקוחות. ברגע שיש חוסר על המדף, זה לא בגלל שיש חוסר במוצר, אלא יש חוסר זמני".

לוי פנה לאזרחי ישראל וביקש: "תקנו רק מה שצריך ולא מעבר, אם כל אחד יקנה מה שצריך בצורה מדודה, יישאר אחד לשני ולא יהיה חוסר של סחורה". לדבריו, לקוחות קנו "מכל הבא ליד כמעט פי 2 ופי 3, קנו יותר ויותר שימורים ממה שנמכר ביום רגיל. נייר טואלט, בגלל שהנפח שלו גדול, הוא נגמר מהר על המדף, אבל הכול נמכר".

מוצרים מסוימים הפכו לכמעט בלתי אפשריים להשגה, אלכו'גל כמעט אזל ברשתות הפארם כמו גם נייר טואלט. בסניפי הרשת "כרגע יש, וברגע אחד ששמים על המדף זה אוזל. אם כרגע אין על המדף יהיה בטח יותר מאוחר". לוי סיפר כי "החלטנו למכור אלכוג'ל במחיר אחיד ולא להעלות את המחיר. 9.90 ל-100 מ"ל ו-19.90 ל-500 מ"ל", וכי קשה לספקים "לעמוד בקצב של הייצור. גם חומר גלם צריך להגיע לארץ, קונים את האלכוהול מחו"ל וברגע שיגיע תהיה כמות גדולה".

ברשתות החברתיות פורסמו סרטונים מסניפי הרשת שבהם מודדים חום ללקוחות בכניסה לסניפים. לוי סיפר כי "בכניסה לסניפים שמנו ממחטות לחות כדי שיוכלו לנקות את הידיות של העגלות, ג'ל לידיים שכל לקוח יוכל לנקות ולשטוף את הידיים, יש גם כפפות בכניסה לחנות כדי שהלקוח יוכל להגן על עצמו וגם מודדים חום ברשת". מנגד, מדידת החום לא מתבצעת באופן תדיר כי "זה יוצר לחץ בכניסה. אם הלחץ ממש רציני אנחנו לא מקפידים על מדידת חום אלא רק למי שרוצה".

ומה לגבי ההנחיה החדשה שלפיה חל איסור על התכנסויות מעל ל-10 אנשים? לוי טען כי איננה תקפה לגבי סופרים, "רק לשמור על מרחק. זה מה שאנחנו עושים וזה מה שאנחנו מבקשים מהלקוחות. סך הכול, אם אנחנו והלקוחות נשתף פעולה אז נעבור את זה בשלום".

בעוד כמה שבועות יחול חג הפסח ורבים החלו לתהות אם אסיפת המוצרים הכשרים לפסח תיפגע. רמי לוי הרגיע ואמר: "גם האספקה לפסח תהיה בסדר. יהיו קצת חוסרים, אבל לא משמעותיים, במוצרים שהם בסיסיים. גם פה אני קורא לציבור – קנו מה שצריך, תשאירו אחד לשני. להתחשב אחד בשני ולא לקנות מעבר למה שצריך".

מסר מרגיע אחרי היסטריית הקניות בסופרים