איך לפתוח חנות באינטרנט?
איך לפתוח חנות באינטרנט?צילום: איסטוק

המאה ה – 21 עשתה מהפך משמעותי ושינתה ללא היכר את תרבות הפנאי והרגלי הצריכה.

השופינג כפי שהיה ידוע במשך שנים שינה את פניו והיום Window Shopping יכול להתבצע בלחיצת כפתור היישר מן הספה. כל זאת הודות לפלטפורמות ייחודיות ולאפשרות לפתוח חנות מקוונת ולהפוך אותה באמצעים פשוטים לחנות אינטרנטית מצליחה.

הטכנולוגיה המתקדמת והעובדה שכולם נמצאים באינטרנט 24/7 ושם גם מנהלים את שגרת יומם, החל מדייטים, שהות ברשתות חברתיות, ניהול חשבון הבנק, קניות בסופר ועוד, הובילה אומנים, אנשי עסקים מגוונים, קטנים וגדולים להבנה כי העסק שלהם יכול לזנק במכירות באמצעות הקמה של חנות וירטואלית אשר תמכור לקהלים חדשים ברחבי העולם.

הדרך ליצירה של חנות אינטרנטית מצליחה אינה מסובכת, אך היא דורשת השקעה של משאבי זמן וכסף ובעיקר הבנה והפנמה שמדובר על חנות לכל דבר, גם אם אין צורך לשלם בה מיסים וחשמל, יש להשקיע בה לא מעט. ההשקעה מתחילה כבר בשלב המחשבה, מומלץ מאוד להשקיע מאמץ ולחפש חברה מקצועית המתמחה בבניית אתרים מקוונים.

חשוב מאוד להבין כי לא כל בונה אתרים, אשר בנה אתרי תדמית מוצלחים ויפים, יודע כיצד לבנות חנות אינטרנטית עם המרות גבוהות. צריך לדעת כיצד לאפיין את הצורך והפתרונות המותאמים באופן מדויק ללקוח הספציפי, לדעת לעצב נכון וברמה גבוהה את המראה, תוך התייחסות לקונספט הכולל, לשפה הגרפית והמיתוג שקיים. חברה מקצועית בעלת מוניטין בתחום תבטיח אתר עם נראות מדליקה, חווית משתמש איכותית ויעילה ובסופו של דבר המרה למכירות.

אתר יפה, עם חלון ראווה מזמין, גלריה מעוצבת עם פקשוטים מדויקים, יגרמו לגולש הפוטנציאלי לעצור, לבחון, להידלק ולהיכנס לאתר והרי זה השלב הראשון בדרך לרכישה. אתר שנראה מקצועי משדר גם רצינות ואמינות ומשרה תחושה טובה ובטוחה ומאפשר ללקוחות להמשיך בנתיב הרכישה והשארת פרטי האשראי ללא חשש.

לאחר העיצוב, הבנייה וההשקה של האתר / החנות, חשוב להבין שזה לא נגמר כאן. נדרשת עבודת שיווק מאומצת בדיוק כמו בכל חנות או עסק שמבקש למכור את המוצרים שלו לקהל הרחב. על מנת לייצר טראפיק קבוע זה לא מספיק להיות יפה ומדליק, חובת ההוכחה היא על העסק.

אתר, ככל שיהיה מושלם, לא יניב את התוצאות העסקיות ללא עבודות שיווק ומכירה אינטנסיבית. מומלץ מאוד לחשוב על דרכים שיווקיות לייצר חשיפה מתמדת, באמצעות פלטפורמות שיווקיות שונות כגון רשתות חברתיות כפייסבוק, אינסטגרם, לינקדין ועוד, במדיות דיגיטליות שונות כגוגל אדס, מאמרי טאבולה, מאמרים תוכן בבלוג או באתרים ייעודיים ועוד, יש לבצע קידום אורגני וממומן במטרה להגיע לקהל מדוייק ורחב ככל האפשר.

המציאות מוכיחה כי מי שעובד נכון, מפרסם מבצעים, מדייק במסרים ומכבד את הרוכשים הפוטנציאליים כמו גם את הלקוחות הקבועים, מי שמבין שהאתר לא יכול לפעול לבד בעודו נח על זרי דפנה ונופש באי טרופי קסום, מי שמבין שזה לא כסף קל ומהיר ללא השקעה, הוא זה שמצליח להקים חנות אינטרנטית מצליחה.