הרב רפי פרץ
הרב רפי פרץצילום: יהונתן ולצר/TPS

שר החינוך רפי פרץ ומנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב הודיעו היום (ב') לשש רשויות על זכייתן בפרס החינוך לרשויות לשנת 2019 (תשע"ט).

הרשויות אופקים, אור יהודה, באר שבע, יבנה, יקנעם ומעלה אדומים זכו בפרס על רקע פעילותן הבולטת, המעמיקה והרחבה בתחום החינוך ועל קידומם של תהליכים ייחודיים וחדשניים בתחום הפדגוגיה.

חברי ועדת הפרס, בראשותה של המשנה למנכ"ל סיירו ברשויות, ובחנו את העשייה שלהן מקרוב. הם התרשמו שהזוכות מקדמות לצד חדשנות פדגוגית גם ערכים חברתיים שהניחו תשתית של ערבות הדדית וקהילה צומחת.

תחומי המעורבות האישית והחברתית בקהילה יחד עם טיפוח האקלים החינוכי הפכו לדגלים מרכזיים וסמני דרך של כל רשות שמהוות מודל לחיקוי. מכלול העשייה העשיר זיכה אותן בפרס איכות ומצוינות.

שר החינוך הרב פרץ אמר כי ״פיתוח הפריפריה מניב פירותיו ויש שכר לעמלנו. עם כניסתי לתפקיד, הגדרתי את פיתוח הפריפריה וצמצום הפערים כיעד מרכזי וכדגל אותו מערכת החינוך חייבת להניף. אני שמח שמרבית הרשויות המצטיינות מגיעות מהפריפריה, רשויות שהשקיעו בחינוך, טיפחו מצוינות, ותרמו תרומה משמעותית לחברה.

''אני מברך את הרשויות על קבלת הפרס, נמשיך לפעול ולהגדיל את הפיתוח בחינוך בפריפריה ומקווה שגם בשנים הבאות נראה הישגים יפים כאלו״, הוסיף הרב פרץ.

מנכ"ל משרד החינוך אבואב: "מערכת החינוך צועדת קדימה ומכשירה את תלמידיה לעולם של המחר, לעולם משתנה שמצריך מגוון רחב של מיומנויות, והיא עושה זאת בזכות פועלם של אנשים מצוינים, שהובילו את הרשויות שלהם לזכייה בפרס החינוך היישובי לשנת תשע"ט.

''הרשויות הזוכות הצטיינו בחדשנות פדגוגית, בערבות הדדית ובחינוך לערכים, הצעידו את בוגריהן לשגשוג ולצמיחה, ואנו גאים בהם על הישגיהם. ברכות חמות לרשויות הזוכות – יישר כח", כך אבואב.