שידור חי: החתונה ממרכז הרבחזקי ברוך

זה נראה כאילו הישראלים מפיצים כל הזמן שני דברים: תלונות על הצורך להיות עם הילדים בבית, וסרטונים מרגשים של חתונות יוצאות דופן בצל הקורונה. כלומר, בעודנו מקטרים ומתלוננים על המשפחה, אנחנו מתרגשים מכל זוג צעיר שמתחיל להקים משפחה.

אתמול פורסם סרטון של חתונה בישיבת מרכז הרב בירושלים. התלמידים רקדו מרחוק עם הזוג הצעיר, במרפסות של חדרי הישיבה. ראיתי את הסרטון הזה בכל קבוצות הווטסאפ האמריקאיות בשכונה שלנו בניו יורק. השמחה הפשוטה של בית שמוקם בירושלים הובילה תוך דקות לדמעות של התרגשות אצל יהודים בארצות הברית.

אני יודעת שכבר שמענו רעיונות כאלה על הקורונה, ובכל זאת מרגישה שבימים אלה מתחדד עוד משהו – בית. הבית שלנו. 7 טיסות מתוכננות שלי לקהילות בארצות הברית בוטלו בימים אלה. אפילו לקניון או למסעדה לא יוצאים. רק בית.

אתמול, כשהשעמום של הילדים גבר, ניסיתי להזמין לפה חברה מהגן לשחק עם הבת שלנו, אבל אימא שלה סירבה. קורונה. זהו, זה רק אנחנו. מה שאנחנו בונים בין ארבעת הקירות. מאתגר הרבה יותר מ-7 הרצאות.

יש ביטוי של חז"ל שלפיו "קירות ביתו של אדם מעידים עליו". כלומר, יותר מכל מה שהאדם עושה בחוץ – מה שהוא בונה בין קירות ביתו הוא הכי משמעותי. כולנו קיבלנו חתיכת שיעורי בית, תרתי משמע.