כדורסל (ארכיון)
כדורסל (ארכיון)ישי קרוב

עוד נתגעגע לקורונה. הכדורסל הישראלי עומד על סף פיצוץ, הפעם לא מדובר בנזק הכלכלי, הספורטיבי והמקצועי של נגיף הקורונה כי אם בהתנגשות בין איגוד הכדורסל למנהלת ליגת העל בכדורסל.

התפשטותו של הנגיף המידבק יחד עם הנחיות משרד הבריאות וראש הממשלה נתניהו והשבתת הספורט הישראלי כולו, הביאו את איגוד הכדורסל להודיע היום (שני) על סיומה של עונת 2019/20 בליגה הלאומית בכדורסל, הליגה השניה.

בהתאם לכך קבעו באיגוד הכדורסל כי המשמעות מכך היא כי בני הרצליה היא אלופת הליגה הלאומית וכן הודיעו כי יחד עם סגניתה הפועל חיפה, תעפלנה השתיים לליגת העל. משמעות הודעה זו על העפלתן של שתי קבוצות אל הליגה הבכירה עלולה להביא לפיצוץ גדול בעולם הכדורסל הישראלי כשסוגיה זו עמדה במחלוקת בין איגוד הכדורסל למי שאחראית על תפעול הליגה הבכירה, מנהלת הליגה בכדורסל.

מחלוקת זו היא שמנעה כמעט את פתיחת עונת 2019/20, וכעת המשמעות היא כי גם אחרי ההתמודדות עם נגיף הקורונה והשפעותיה, יהיה מאבק ארוך וקשה באשר לקיום משחקים בליגת העל בכדורסל.

בהודעה שמסר רכז הליגות באיגוד הכדורסל נפתלי גושן נכתב כי "מאחר והליגה הלאומית היא ליגה מקצוענית עם שחקנים זרים, לאור הנחיית משרד התרבות והספורט ומשרד הבריאות, המונעות אפשרות להתאמן ולנהל משחקי כדורסל כסדרם, נאלצת ההנהלה להודיע על סיום הליגה הלאומית לגברים בצילום מצב הטבלה הנוכחית. האיגוד חוזר על החלטתו בדבר העלאת שתי הקבוצות הראשונות לליגת העל. לגבי העולות והיורדות בעתיד יקבע על כך צוות המשא ומתן שהוקם בין האיגוד למנהלת".