הרב חיים קנייבסקי
הרב חיים קנייבסקיצילום: Aharon Krohn/Flash90

לאחר שנשמעו חילוקי דעות לאורך השבוע האחרון האם להמשיך ללמוד תורה במוסדות הלימוד לבנים, אומץ פתרון הלמידה בקבוצות של פחות מעשרה תלמידים.

בשעה האחרונה פורסם מכתב ממנהיגי הציבור הליטאי הרב חיים קנייבסקי והרב גרשון אדלשטיין המורים להמשיך ללמוד רק במתכונת הזו העולה בקנה אחד עם הוראות משרד הבריאות.

מכתב דומה פורסם מהאדמו"ר מבעלזא שאף ביקש מאברכי החסידות להתנדב ללמד תלמידים וכדי לתגבר את צוות ההוראה הנדרש להתמודד עם הוראה פרטנית לעשרה תלמידים לכיתה.

בתחילת השבוע התגלעו חילוקי דעות בין ההנהגה החרדית לעמדת משרד הבריאות. למרות הפצרות ראש הממשלה לסגור את מוסדות הלימודים, חלק ממנהיגי הציבור החרדי סירבו לעשות זאת. כאמור, לאור הפתרונות המוצעים, ניתן יהיה ללמוד גם על פי תקנון החירום.

לפני שעה קלה אף פרסמו כלל רבני ירושלים הוראה כי אין להפר את צווי משרד הבריאות והחינוך.

בדבריהם הבהירו כי להקפיד על הגבלת עשרה אנשים הן במניינים בתפילות בבתי הכנסת, הן בלימוד תורה והן בעריכת שמחות ואירועים משפחתיים.

גם בית הדין 'שערי שלום' הבהיר כי זו עבירה חמורה להפר את צוי הבריאות. "ההולך ללמוד בבית מדרש בצבור בימים אלו, וכן השולח את בניו ללמוד בתלמוד תורה בציבור בימים אלו – הרי"ז בכלל מצוה הבאה בעבירה, ולא קיים מצוה כלל, כ"א רק איסורים חמורים מאוד", לשון ההנחיה.