כתיבת האותיות
כתיבת האותיותיעקב לדרמן

מאות מתושבי קרית מלאכי השתתפו בהכנסת ספר תורה שערכה משפחת צירקוס לעילוני נשמת הוריהם.

בין המשתתפים בלטו המרא דאתרא של קהילת חב"ד בעיר הרב יצחק-יהודה ירוסלבסקי וראש עיריית קריית מלאכי ללו זוהר.

ספר התורה שהוכנס ע"י משפחת צירקוס ניתן לה על ידי ארגון יד לאחים, לאחר שזכתה בהגרלה הקודמת שערך הארגון בערב חג השבועות אשתקד לכל התורמים למצוות פדיון שבויים על ספר תורה מהודר ומפואר.

לפני יציאת תהלוכת ספר התורה לבית הכנסת המרכזי ב'נחלת הר חב"ד', נערכה כתיבת האותיות בבית המשפחה וכובדו בה בין היתר הרב פנחס בסר – מרצה בכיר ביד לאחים, וכן אנשי הארגון שהיו אחראים על הפרטים הרבים הקשורים בהכנסת ספר התורה: הרב חיים אייזנברג, הרב משה כהן, הרב חיים קאהן.

בסיום הריקודים, לפני הכנסת ספר התורה החדש להיכל בית הכנסת, בירך הזוכה הרב יעקב צירקוס "שהחיינו" בשם ובמלכות, בהתרגשות רבה.

לאחר מכן נשא דברים בנו, הרב יוסף צבי צירקוס, משפיע בישיבת 'תורת אמת' בירושלים. בדבריו אמר הרב צירקוס, "בשם המשפחה אני רוצה להודות ליד לאחים, שבזכותם יש לנו את החגיגה הלילה. יש להם הרבה זכויות בדברים הנפלאים שהם עושים. קיבלנו מהם הכול באופן הכי טוב והכי ישר לפי מה שהובטח לנו: ספר תורה מהודר ומפואר, מודעות רחוב בכל רחבי העיר, מימון התהלוכה וכל הכרוך בה, וכמובן ההחלטה לאיזה בית כנסת להכניס את ספר התורה ולזכות או לעילוי נשמת מי שחפצנו.

ה' יעזור שמהשמחה הזו נמשיך שמחה לכל השנה כולה, עד לשמחה של הגאולה האמתית והשלימה, עדי נצא לקבלת פניו של מלך המשיח עם ספר התורה שלנו".

ביד לאחים אומרים, "תורה מחזרת אחר אכסניה שלה. אנו שמחים על כך שהרב צירקוס שידוע בקרית מלאכי בחסידותו - הן בלימוד והן במעשה, זכה בספר התורה בהגרלה הקודמת. בימים אלו אנו שוקדים על הכנת ההגרלה הבאה על ספר התורה שתערך אי"ה בערב שבועות ד' סיון תש"פ, ואנו תפילה כי זכות ספר התורה הזה יחד עם מצוות פדיון שבויים יעמדו לעם ישראל להינצל מווירוס הקורונה ומכל פגע רע".