הספריה הלאומית
הספריה הלאומיתצילום: יח"צ

בעקבות משבר מגפת הקורונה וסגירת בתי הספר והספריות הציבוריות, יזמו הספרייה הלאומית ומשרד החינוך שמפעילים את מועדון הקוראים הדיגיטליים – "ספרייה בכיס", מהלך שיגדיל את מספר הספרים המוקלטים הזמינים לתלמידים.

ספרייה בכיס היא מיזם חדשני הפועל במסגרת המרכז ללימודי רוח בספרייה הלאומית.

בימי השגרה משתתפים בה 5,000 תלמידים ב 160 כיתות ברחבי הארץ. במסגרת התוכנית "ספרייה בכיס", נבחרו למעלה מ 50 ספרי פרוזה מוקלטים והתלמידים יכולים להאזין להם באמצעות יישומון (אפליקציית) אייקאסט ספרים מוקלטים.

בעקבות משבר מגפת הקורונה פתחו היום הספרייה הלאומית וחברת אייקאסט ספר להאזנה לכל תלמידי חטיבות הביניים בארץ.

הספר שזמין כבר מהיום (שלישי) בחינם הוא 'אהבת הנער ממרוקו' של דורית אורגד המשתתף גם בתוכנית מצעד הספרים. הספר המרתק מְחַיֵה תקופה חשובה בתולדות יהודי מרוקו, ומספר על עלייתם ארצה אחרי מאות שנות גלות דרך סיפורו של עמרם בן הארבע עשרה שמתגבר על כל המכשולים ומצליח, בסיוע השליחים מארץ ישראל, להגשים את חלומו לעלות ארצה.

המרכז ללימודי רוח בספרייה הלאומית גם פיתח פעילות מקוונת לתלמידים המלווה את קריאת הספר ומשלימה את החוויה.

כל תלמיד המעוניין לשמוע את הסיפור, יכול להוריד את היישומון אייקאסט ספרים מוקלטים מחנויות היישומונים בטלפונים החכמים ובטאבלטים.

ספר שמע נוסף, לילדים בגילאי בה"ס היסודי, הוא אחד מהספרים בסדרה הפופולארית מאוד של ינץ לוי על הדוד אריה - 'הרפתקאות הדוד אריה באוקינוס הטיבטי'.

כל הפרטים באתר המרכז ללימודי רוח של הספרייה הלאומית ומומלץ להתעדכן על ספרי שמע נוספים שיוצעו לתלמידים בחינם:

קוד הורדת הספר 'אהבת הנער ממרוקו' הוא 8665329

קוד הספר 'הרפתקאות הדוד אריה באוקינוס הטיבטי' הוא 1142112

בין הספרים המשתתפים במיזם "ספרייה בכיס": "אני לא גנב" מאת תמי שם טוב, "הביתה מערבות השמש" מאת אורי אורלב יש ילדים זיגזג של דויד גרוסמן ועוד. כעת נוספו ספרי שמע נוספים ובהם: "אני אתגבר" של דבורה עומר, "הנער מבורדו" מאת דורית אורגד ועוד.

כך יש לכל אחד מהתלמידים המשתתפים בתוכנית גישה חופשית ל-53 ספרי קריאה מומלצים שמאפשרים שעות רבות של הנאה מספרים.

לדברי מנהלת המרכז ללימודי רוח בספרייה הלאומית, נטע שפירא, שמיעת ספרים איכותיים מבטיחה לילדים העשרה חינוכית וספרותית והנאה מיטבית, וחשובה במיוחד בתקופה הקרובה שבה הילדים צפויים לשהות זמן ממושך בבית.