שר הביטחון מכנס את ועדת המשק לשעת חירוםתקשורת משרד הביטחון

שר הביטחון, נפתלי בנט, כינס היום (שלישי) לראשונה ועדת מל"ח (משק לשעת חירום) עליונה בהשתתפות סגן שר הביטחון, מנכ"ל משרד הביטחון, סגן הרמטכ"ל, מפקד פיקוד העורף, ראש רח"ל ונציגי משרדי הבריאות, האוצר והכלכלה.

בישיבה אמר השר, "יש עלייה מואצת בקצב היומי של נדבקים מזוהים בנגיף הקורונה. צריך לומר את האמת - אנחנו לא יודעים כמה נשאים יש במדינת ישראל ברגע זה, ייתכן שיש את המספר הפורמאלי שעומד על בערך 250, ייתכן שיש 500, ייתכן שיש 2,000, וייתכן שיש 5,000 נשאים שמסתובבים בינינו. אגב, זו בעיה שכל העולם כרגע מתמודד איתה".

"זה המפגש הראשון של ועדת מל"ח עליונה, ועדה של המשק לשעת חירום. המשק עדיין לא מוגדר בשעת חירום ומטרת המפגש היא להיערך לאפשרויות", הדגיש בנט.

"אם נדמה את זה אנחנו נכנסים לתוך מנהרה, אנחנו לא יודעים מה אורכה, אנחנו לא יודעים במה ניתקל בתוך המנהרה ואנחנו צריכים להיערך להמון תרחישים בתוך המנהרה הלא פשוטה הזו. מטרת העל זה להקדים את הקורונה, כל הזמן להיות צעד או שניים לפני הקורונה", הסביר השר.

בנט הוסיף, "בשלב הזה, מבחינת מלאים לאומיים, אנחנו עומדים במלאים מלאים בכל התחומים. בנקודת הזמן הזו הייבוא למדינה הוא מלא, כוחות השוק ממשיכים לעשות את שלהם והצפי בימים הקרובים שזה יימשך. כל המסחר של מוצרי מזון, מוצרים בסיסיים במדינת ישראל, ממשיך כרגיל בתקופה הקרובה, אבל ייתכן שבטווח זמן של כמה ימים או שבוע או שבועיים, גם הדברים האלה ייפגעו. מדינת ישראל מכינה את עצמה בכל הכוח לכל התרחישים".