יולי אדלשטיין: לא אתן לאף ח"כ לסכן את עובדי הכנסתערוץ כנסת

מליאת הכנסת קיימה היום (שלישי) דיון במתכונת מיוחדת במסגרתה נאמו חברי הכנסת נאומים בני דקה בסבבים של חמישה ח"כים בכל פעם.

חלק מחברי הכנסת ניצלו את נאומם על מנת להביע מורת רוח מכך שטרם הוקמה וועדה מסדרת, מה שמונע הקמת ועדות נוספות כמו כספים, חוץ וביטחון, כמו גם ועדה מיוחדת שתעסוק במשבר הקורונה.

בסיום הדיון התייחס יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין לדברים ואמר, "לגבי הקמת הוועדות, כל היום עסקתי בזה עם כל ראשי הסיעות. תמיד הוועדה המסדרת שקודמת לוועדת הכנסת קמה בהסכמה, והיא צריכה לשקף את הכוחות היחסיים של סיעות שונות, כרגע עדיין אין הסכמה".

"כולי תקווה שאנחנו נגיע להסכמות ואני אומר גם חד משמעית כמו שאמרתי בחדרי, אם לא יהיו הסכמות, עם כל הקושי ועם כל זה שזה עוד לא קרה בתולדות הכנסת, אני אביא את הנושא להכרעת המליאה. אנחנו לא נישאר בלי ועדה מסדרת כי בלעדיה אי אפשר להקים לא את ועדת הכספים ולא את ועדת החוץ והביטחון הזמנית", הוסיף אדלשטיין.

לדבריו, "אנחנו נעבוד ונעשה את הפיקוח הפרלמנטרי, אני מציע לכל החברים טיפה לוותר על האגו וטיפה לוותר על התוכניות הגדולות שלהם. יש לנו פה מצב משברי, דברים חיוניים לטפל בהם ואני חושב שעם קצת רצון טוב וקצת הסכמות וקצת הבנות שלא את כל מבוקשם הם יפתרו פה בשבועיים הקרובים, אפשר כבר מחר להודיע על הקמת ועדה מסדרת, ולהודיע על הקמת ועדות כספים בחוץ וביטחון, זה תלוי רק בהסכמה בין הסיעות השונות. אם לא תהיה הסכמה כפי שאמרתי הנושא יוכרע פעם ראשונה בתולדות הכנסת להכרעה במליאה".

בנוסף התייחס אדלשטיין לטענות שהעלו מספר חברי כנסת בנוגע להתנהלות הכנסת בצל התפשטות נגיף הקורונה ואמר: "אני מסכים עם כל אלה שאמרו שעצוב מאוד למחרת פתיחת הכנסת להיות במצב שאנחנו נמצאים בו, אבל אלה ההנחיות הנובעות מן ההוראות של משרד הבריאות".

"ברור לגמרי שאין גוף ממשלתי שיכול להורות לכנסת איך להתנהג ומה בדיוק לעשות אבל יחד עם הצוות המקצועי קיבלתי את ההחלטה לשמור גם על המרחקים הנדרשים בין האנשים וגם על נוכחות של לא יותר מעשרה אנשים באותו מתחם סגור", ציין אדלשטיין.

"אני אומר חד משמעית כי שמעתי כאן קולות של חברי כנסת שמתלוננים על ההנחיות, אני נמצא פה לאורך כל הישיבה ואני יכול להיות חשוב ויכול להיות לא חשוב בעיני אנשים, וגם הבריאות שלי כנ"ל. לסכן את העובדים אני לא אתן לאף אחד, לא את מזכירת הכנסת, לא את הרשמים, לא את הסדרנים ולא את אנשי המשמר. לכן כל חברי הכנסת עם כל הכבוד למעמד הרם שלהם יתכבדו וישמרו בקפדנות על ההנחיות", סיכם אדלשטיין.