פרץ עם חיים כהן ושי ברמן
פרץ עם חיים כהן ושי ברמןצילום: דוברות מפלגת העבודה

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ עמיר פרץ, פנה היום (שלישי) לשר האוצר משה כחלון וקרא לו לנקוט בצעדים דחופים להצלת ענף המסעדנות בימי משבר הקורונה.

פרץ כתב במכתבו: "ענף המסעדנות בישראל, הסובל גם בימים כתיקונם מקשיים רבים, מעסיק כ-190,000 עובדים בכ-14,000 בתי עסק בישראל. עובדי הענף ברובם הם המוחלשים שבחברה. עסקים רבים נאלצים במקרה הטוב לצמצם את פעילותם לכדי משלוחים ובמקרים קשים יותר – להשבית את העסק".

לדבריו, "בפגישה שקיימתי הבוקר עם השף חיים כהן, נשיא איגוד המסעדנות, ועם שי ברמן, מנכ"ל איגוד המסעדנות, דנו במספר פעולות הכרחיות שימנעו את קריסתם של עסקים בענף: הקפאת תשלומי מע"מ וביטוח לאומי, ביטול מיסי מעסיקים לתקופה המשבר, פטור מתשלום ארנונה ומיסים מוניציפליים אחרים (לדוגמא: היתרי שולחנות וכיסאות, מס שילוט והיתרי לילה) ופיצוי כספי בגין אובדן הכנסות".

"תפקידה של המדינה בימים אלה הוא להעניק את הסעד הדרוש לאלה שהמשבר פוגע בפרנסתם ואף עשוי להביא רבים מהם לפת לחם", כתב פרץ.

"עלינו לחשוב גם על היום שאחרי הקורונה, ולכן יש לפעול להקטין את עוצמת הפגיעה, כדי שגם המעסיקים וגם העובדים יוכלו לחזור לפעילות מלאה לאחר סיומו של המשבר", הוסיף יו"ר העבודה.