תרופה
תרופהצילום: iStock

כלי התקשורת ביפן מדווחים כי חולים בסין שקיבלו תרופה יפנית לזנים חדשים של שפעת הצליחו להחלים מוירוס הקורונה בתוך זמן קצר.

זנג שינמין, בכיר במשרד המדע והטכנולוגיה הסיני, אמר כי התרופה היפנית favipiravir שפותחה כנגד זנים חדשים של שפעת, הניבה תוצאות חיוביות במחקרים קליניים שבוצעו על 340 חולים בוירוס הקורונה בערים ווהאן ושנזן.

"יש מידה גבוהה של בטיחות בשימוש בתרופה, והיא בבירור מועילה בטיפול בוירוס הקורונה", אמר שינמין.

רשת הטלויזיה היפנית NHK דיווחה כי חולי קורונה שקיבלו את התרופה היפנית החלימו מהנגיף לאחר ארבעה ימי טיפול בלבד, לעומת 11 ימי החלמה אצל חולים שטופלו ללא התרופה החדשה לשפעת.

גם צילומי רנטגן שבוצעו בקרב המטופלים שקיבלו את התרופה הראו שיפור משמעותי במצב הריאות של 91 אחוזים מהם, בהשוואה ל-62 אחוזי שיפור אצל אלו שטופלו ללא התרופה.

במערכת הבריאות ביפן משתמשים בתרופה לזני השפעת החדשים בקרב חולי קורונה במצב קל עד בינוני, בניסיון להביא להחלמתם ולמנוע הדבקות נוספות. עם זאת, גורם במשרד הבריאות היפני אמר כי התרופה לא מגלה את אותה מידת יעילות בקרב חולים עם תסמינים קשים יותר של הקורונה.

"התרופה לא יעילה באותה מידה כאשר הנגיף כבר הצליח להתרבות בצורה משמעותית", אמר גורם במשרד הבריאות היפני לתקשורת המקומית.

בשנת 2016 סיפקה ממשלת יפן את התרופה favipiravir כסיוע חירום להתפרצות נגיף האבולה בגיניאה והיא התגלתה כיעילה במניעת המחלה.