אורזי בדיקות הקורונה - יחידת גדולים במדיםגדולים במדים

במרכז הלוגיסטיקה בחירום של משרד הבריאות עובדים מסביב לשעון כדי להכין ולמיין את ערכות הבדיקה ולשגרן לבתי חולים ברחבי הארץ.

על מנת להאיץ את התהליך ולהכין את המשלוחים במהירות האפשרית, גייס משרד הבריאות את מתנדבי ''גדולים במדים''.

מדובר בחיילים בעלי צרכים מיוחדים שעובדים במערך הלוגיסטיקה של פיקוד העורף, וכעת הם אורזים ערכות לבדיקת קרונה. הניסיון של החיילים בהכנת ערכות חירום הופך אותם לעובדים מיומנים שמתורגלים בעבודות כאלה ובשל כך הם הוזעקו למחסן של משרד הבריאות כדי להקל על הכנתן, אריזתן ומסירתן של הערכות.

סא"ל קובי מלכה, האחראי על הקבוצה המוצבת במרכז הלוגיסטי של משרד הבריאות, אומר כי חייליו יכולים לבצע את המשימה בצורה טובה וחרוצה יותר מאחרים בגלל אופיים המצפוני, אדיבותם וסבלנותם ובמיוחד ההתמדה בעבודה שדורשת שעות ארוכות של עבודה מוקפדת שחוזרת על עצמה.

"גדולים במדים" הוא פרויקט שיתופי של צה"ל וקק"ל-ארה"ב שהטביע את חותמו כתכנית היחידה בעולם לשילוב צעירים וצעירות עם מוגבלות פיזית ורגשית ואוטיזם בצה"ל. במהלך התכנית מקבלים הנערים הזדמנות שוויונית להתנסות בעבודה יצרנית, יחד עם אנשים רגילים, כאשר הכול נעשה במסגרת הצבא –המהווה עבורם בית מוגן המקבל אותם כפי שהם.

בנוסף, השילוב תורם רבות גם לשאר החיילים בבסיס, בכך שהוא מסיר את המחסומים שלהם לקבלת השונה והחריג, דבר שיש לו השפעה רבה לעתיד, כאשר סיכוי רב שאותם חיילים יהפכו למעסיקים עתידיים או יעבדו איתם יחד באותו מקום עבודה.

במהלך הזמן הוכיחה התוכנית כי השילוב בצה"ל הופך את הנערים מתלותיים וחסרי ביטחון לנערים עצמאיים שמשתלבים בחברה ותורמים לה כמיטב יכולתם. בנוסף הוכח, שהשירות בצה"ל משפר פלאים את המיומנות החברתית שלהם, מעניק כישורי חיים בסיסיים, ומחדיר בהם אמונה ביכולותיהם.

"החיילים המיוחדים הללו מוכיחים כמה חשוב השילוב של בעלי צרכים מיוחדים בצה"ל. עבודות שאנשים רגילים יכולים לעשות לפרק זמן קצר ואח"כ משתעממים החיילים הללו עושים בצורה מקצועית ולאורך ימים שלמים", אומר סרן במיל' טיראן עטיה, מנהל תוכנית גדולים במדים, "התכנית מוכיחה שהיא חשובה לטובת הילדים, הוריהם, צה"ל ומדינת ישראל כולה".