סלולר
סלולרצילום: ISTOCK

הראשון לציון הרב יצחק יוסף מפרסם פסק הלכה הקובע כי האנשים השרויים בבידוד עליהם להשאיר מכשיר סלולארי פתוח ולהתעדכן במהלך השבת על ידי הצוות הרפואי כיצד לנהוג על פי תוצאות הבדיקה.

"אין ספק שכל מי שנבדק לקורונה עליו להשאיר בשבת מכשיר פלאפון זמין, שיוכלו לעדכנו על מצבו ולאן עליו להתפנות... גם מי שלא נבדק ישאיר את הפלאפון זמין, כדי שאם ימצא שהוא שהה בקרבת חולה מאומת ועליו לשהות בבידוד, יוכלו להודיעו בהקדם", אמר.

הראשון לציון הוסיף עוד, "כי יש להקים מערך רכבים עם כרוז שיכריז בשבת באזורים דתיים וחרדיים על חובת בידוד, לפי האזורים שיתברר במהלך השבת שחייבים בבידוד".

בחלק דרמטי נוסף של הפסק הוא הורה לסגור לאלתר את בתי הכנסת שבבתי החולים, בשל החשש לשלומם של מתפללים עם מערכת חיסונית נמוכה, וחוסר היכולת לקיים את הוראות הבטיחות של משרד הבריאות, המונעות שהייה של יותר מ-10 אנשים בבית כנסת עם מרחק של 2 מטרים זה מזה.

פסק ההלכה התקדימי ניתן במענה לשאלות ההלכתיות המתעוררות במצב החירום כמוהו לא ידעה ישראל.

מאגף ההסברה למאבק בנגיף הקורונה במגזר החרדי שע"י משרד הבריאות נמסר הערב, "פסקי הדין של גדולי הדור מדברים בעד עצמם ומלמדים על עת החירום המחייבת פעילות מואצת בטרם פורענות חלילה. אנו פועלים באופן נמרץ לתכלל את כלל הפעולות הנדרשות לביצוע מבצעי של ההודעות לציבור החרדי בשבת במקרה הצורך. אנו שבים ומדגישים את המחוייבות והדחיפות להישמע לכל הוראות משרד הבריאות כדי להיאבק בנגיף".