גנץ ולפיד
גנץ ולפידPhoto by Tomer Neuberg/FLASH90

העיתונאי ירון וילנסקי, מגיש "יומן הערב" בגלי צה״ל, מבקש ממקבלי ההחלטות בישראל להתכנס לאלתר לממשלת חירום.

״אני עצבני, אתם לא מבינים כמה אני רותח. יש כאן מאות אלפי אלפי קשישים שכולנו מתפללים שהקורונה לא תתקרב אליהם. מה שעובר עליהם עכשיו זו בדידות, זה ניתוק. הם יושבים בבתים ולא זזים, והקשישים האלה חייבים לזוז למען הבריאות שלהם״, אמר וילנסקי.

״מה שמעצבן אותי זה פוליטיקאים. ולא משנה מי: שמאל, ימין, אמצע, למעלה ולמטה״, הוסיף.

וילנסקי הציע לבני גנץ ובנימין נתניהו להיכנס לחדר ולצאת ממנו עם הסכם להקמת ממשלה. ״שיכניסו את כולם לחדר אחד וינעלו אותם שם. גם את "הליכוד" וגם את "כחול לבן". שישבו מצדי חמישה מטרים אחד מהשני, שיזרקו את המפתח לירקון ושיבינו שהם לא יוצאים מהחדר עד שאין ממשלת חירום. זו באמת בקשה כל כך גדולה?״.

בני גנץ: נפנה לבג"ץ כדי שיתערבאלעד מלכה

אמש (רביעי) דווח בכאן 11 כי על אף ההתנצחויות הפומביות, בליכוד ובכחול לבן מקיימים משא ומתן בין שני צוותי המפלגות על הקמת ממשלת אחדות.

המחלוקות העיקריות בין הצדדים נוגעות לתקופה בה יכהן נתניהו כראש הממשלה ולחלוקת התיקים.

בכחול לבן דרושים מנתניהו את תיקי הביטחון, החוץ, ביטחון הפנים, המשפטים והתרבות. הדרישות נובעות מרצונה של המפלגה לקבל שליטה מוחלטת בכל מערכות אכיפת החוק.

בנוסף לתיק המשפטים דורשים במפלגה גם סעיף "זכות וטו בענייני משפט" - שקובע שעל כל החלטה שנוגעת למערכת המשפטית, תהיה לכחול לבן זכות וטו בנוגע אליה.

בליכוד הסכימו לתת את תיק הביטחון לגבי אשכנזי אך סביב יתר הנושאים עדיין שוררת אי הסכמה. בליכוד מוכנים לקבל את דרישת "זכות הווטו", אך מתנגדים להעברת תיק המשפטים.

ראש הממשלה עצמו עוקב אחרי המשא ומתן ומקבל עדכונים מהשר יריב לוין שמנהל אותו.