זושא ברנדווין תועד בירושלים
זושא ברנדווין תועד בירושליםצילום: מצלמת אבטחה

שמעתם על זושא ברנדווין? בטח אתם מגלגלים עיניים ולא מבינים למה זה חשוב עכשיו. המשבר העולמי סביב הקורונה מעסיק אתכם רוב הזמן ובצדק.

מסגרות חינוך נסגרו ובטח מצאתם את עצמכם בחל"ת עם הילדים בבית. משקיעים את זמנכם בלמידה מקוונת ובהמצאת פתרונות יצירתיים כדי להעסיק את ילדיכם. אבל תתעלמו לרגע מרעשי הרקע שיש סביב הקורונה ותפתחו את הלב ואת העיניים כי מדובר כאן בנושא של חיי אדם.

אם ראיתם אותו לאחרונה תדווחו למשטרה. תעשו ככל יכולתכם, כדי ללחוץ על הרשויות להציל אותו.

זושא ברנדווין הוא תושב הישוב בת עין מגוש עציון, כבן 30. נראה לאחרונה בתקוע לפני כשבועיים ומאז נעלמו עקבותיו וקיים חשש רציני לחייו. כנראה נפגש עם קבוצות של פלשתינים עד שניתק הקשר. לאחר כמה ימים של חיפושים אינטנסיביים גובר החשש לאירוע פח"ע. כוחות הביטחון וההצלה עסוקים כעת בטיפול במשבר הקורונה ופחות ופחות משקיעים בחיפושים אחריו. ככל שעובר הזמן יותר קשה למצוא אותו.

"זושא נחטף": המשפחה מודאגת

רק לפני שבוע נער נפצע קשה מפגיעת אבן בראשו, בשומרון ובנס ניצל מסכנת חיים. הנער היה עם חבריו בכיכר חווארה, בכביש המוליך ליישובי גב ההר, ומחבלים הטיחו בראשו את האבן בעצמה רבה. הנער פונה לבית חולים שניידר עם פגיעה רצינית.

במקרה הזה, הצבא תפס את המחבלים. אבל הפיגוע הזה נדחק לקרן זווית בשל בהלת הקורונה. כמה ימים לאחר מכן, מחבלים ירו 14 קליעים לעבר רכב יהודי במערב בנימין ובנס לא היו נפגעים. עליית מדרגה בנסיונות רצח.

העיסוק בנושא הקורונה מאד חשוב ומוצדק, בגלל שיש לו השפעות מרחיקות לכת בתחומי הבריאות, הכלכלה, החינוך והרוווחה, אולם אסור לנו ל שהעיסוק בנושא יסמא את עינינו ועיני הממשלה מלהתעסק באתגרים הבטחוניים הקיימים. צריך תמיד להיות ערניים. הפיגועים לא נעלמים עם הקורונה.

נסיון העבר מלמד שלכל פיגוע רצחני, קדמו לו נסיונות פיגוע ללא נפגעים. המחבלים מנסים שוב ושוב לפגוע בנו, עד שמצליחים לצערנו. עלינו לפעול בנחישות כנגד אויבינו, ולחפש בקדחנות את זושא ברנדווין עד שימצא.