מחאה בימי הקורונה - מרווח אך ללא אישורדוברות משטרה

אדם אחד נעצר בצהריים (חמישי) במהלך הפגנות המחאה נגד יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מול הכנסת במחאה על סירובו לכנס את המליאה להצבעה על החלטה למנות ועדה מסדרת.

מהמשטרה נמסר כי כ-200 מפגינים במקום הפרו את הוראות משרד הבריאות האוסרות על התקהלות של יותר מ-10 אנשים.

מארגני המחאה טוענים כי לא הפרו את הוראות משרד הבריאות מכיוון שישבו ברכבם.

"בריאות הציבור חשובה לנו", טענו המארגנים, "ישנם אלפי מפגינים, אזרחים ואזרחיות שמפגינים מדם לבם".

"חשוב להדגיש, אין שום הפרה של הוראות משרד הבריאות כשאנשים יושבים ברכבם. בחסות משבר הקורונה אנחנו רואים עד כמה בוהק הדגל השחור", הוסיפו.

ממשטרת ישראל נמסר, "גם בשעת חירום לאומית זו, משטרת ישראל מאפשרת ותמשיך לאפשר לכל אזרח את חופש הביטוי והמחאה ובכלל זה, לפעול במגבלות החוק ותקנות צו בריאות העם של משרד הבריאות."

"לפני זמן קצר, בעקבות מחאה שלא תואמה עם המשטרה שכללה נסיעה לא חוקית של מאות כלי רכב על כביש ראשי במהירות איטית במיוחד ותוך הפרעה לתנועה (רכבים שמפעילים אורות חירום בכביש מהיר תוך נסיעה איטית ובכך מהווים סכנה למשתמשי הדרך)", ציינו במשטרה.

"חשוב להדגיש כי ההפרעה לתנועה החלה עוד כששיירת כלי הרכב החלה את דרכה מכביש שש ועד הגיעה לכביש אחד. בהתאם, המשטרה ביצעה פעילות אכיפה במקום ורשמה דו״חות תנועה בגין הפרעה לתנועה. לראיה, עם סיום פעילות האכיפה והפסקת העבירה שוחררו הרכבים לדרכם. עם הגעת המוחים (200 לערך) לאזור הכנסת, המשיכו להפר את צו משרד הבריאות (התקהלות של מעל 10 אנשים) שוטרים במקום ופועלים לאכוף את הצו כנדרש", נמסר עוד.

המשטרה עוצרת את השיירה לירושלים בכביש 1דוברות