"ההתנכלות לעצורי הבית המנהליים נמשכת"

"נמשכת התנכלות המשטרה למשפחות העצורים מנהליים", כך טוענים בארגון "חוננו" בעקבות אירוע שהתרחש אתמול בבוקר (רביעי).

במהלך האירוע הגיעו שני שוטרים לביתו של עצור בית מנהלי בירושלים על מנת לבדוק האם הוא מפר את הצו, כל זאת למרות שטענת המשפחה היה מדובר בשעות שבהם הוא כלל לא היה צריך לשהות בביתו.

כנגד הנער קיים צו מנהלי המחייב אותו לשהות בבית הוריו משעה 23:00 בלילה ועד לשעה 06:00 בבוקר. רק בשעות אלו צריך לשהות במעצר בית לילי.

אתמול כאמור, מעט אחרי השעה שבע, יצא אב המשפחה מביתו ולדבריו ראה את השוטרים עולים לעבר ביתם. כשניסה לעצור אותם ולומר להם שעל פי הצו בנו כלל אינו צריך להיות כעת במעצר, החלו השוטרים לדבר אליו בגסות.

במשפחה סיפרו כי בשלב זה הוציא האב את הטלפון הנייד שלו והחל לתעד את האירוע תוך כדי שהוא עונה לשוטרים והם בתגובה מאיימים עליו במעצר. לטענת השוטרים הם עוד לא דפקו בדלת המשפחה ועל כן הם לא הפריעו לה, אלא שבמשפחה אומרים כי אם אב המשפחה לא היה יוצא באותו העת מביתו, אז ברור להם שהשוטרים היו דופקים על דלתם.

עוד טוענים במשפחה כי לעתים קרובות המשטרה מגיעה לבית בשעות שהיא לא צריכה להגיע בהן וכך היא מפריעה להתנהלות היום יומית של המשפחה.

עמית גרון, אביו של העצור שהוטרד מסר: "מדובר בהתנהלות בעייתית מאוד של המשטרה. זה לא ייתכן ששוטרים מגיעים פעם אחר פעם לביתו של עצור בית מנהלי, מטרידים את משפחתו, וכל זה מבלי בכלל לדעת מהן השעות שהוא אמור להיות במעצר בית. אני דורש מהמשטרה להניח לי ולמשפחתי ולהפסיק לאלתר את ההטרדות האלה".

נזכיר כי בתחילת השבוע הגיעו חמישה מעצורי הבית המנהליים לתחנות משטרה ברחבי הארץ והודיעו לשוטרים כי אין בכוונתם לשהות יותר בבתי הוריהם בלילות. העצורים הסבירו כי ההטרדות של שוטרים החוזרות מידי לילה פוגעות בכל בני משפחותיהם ובהוריהם. החמישה עצורים במצערי בית ליליים, שנחתמו על ידי צו אלוף אשר קבוע כי מידי לילה הם מחויבים לשהות בבית הוריהם. יש לציין כי הצו ניתן ללא שנתבקשה הסכמה של ההורים למהלך וכן שכל חמשת ההורים אינם מתגוררים כלל אצל הוריהם.

בכוונת ארגון חוננו המסייע למשפחות העצורים המנהליים להגיש תלונה כנגד השוטרים וכן תביעות על כלל ההטרדות של המשפחות.

מנכ"ל חוננו, שמואל (זנגי) מידד, מסר "כמה כואב כאשר בזמן חירום ומסוכן כזה, כשכמעט הכל מושבת ואנחנו מחפשים איך לחזק זה את זה ממשיכה המדינה ע"י זרועותיה במשטרה והשב"כ, להחזיק נערי ישראל, בצווים מינהליים אכזריים שעוקפים את בתי המשפט ואין צורך להוכיח יותר שום דבר. העובדה הזו מרתיחה גם בימים שבשגרה אבל על אחת כמה וכמה בימים הטרופים שאנו נמצאים בעיצומם.

משפחות מרובות ילדים שנמצאות בבית בימים כאלה עם הורים מבוגרים צריכים להתעורר כל לילה בשעות הקטנות לקול דפיקות שוטרים שמזלזלים בהוראות משרד הבריאות, והם אפילו לא יודעים מה הם מחפשים, הינו בימים אלו מצפים להתנהלות אחרת מצד המדינה."