גלי צה"ל
גלי צה"לצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שדר גלי צה״ל אלי ישראלי שהלך לעולמו בגיל 71, היה מגדולי השדרים של התחנה הצבאית במהלך השנים, ומהקולות המזוהים ביותר עמה.

הוא שידר והגיש תכניות, שרבות מהן על טהרת המוזיקה בכלל, המוזיקה הברזילאית בפרט, וכמובן ספורט. בין התכניות הרבות שהגיש: מצעד הפזמונים הלועזיים, עושים ספורט, צעד וחצי, ציפורי לילה ברזילאיות, קיץ ישראלי ומשדרים נוספים.

מורשתו של אלי הצמיחה עיתונאים רבים לאורך שנותיו בתחנה, והוא ייזכר לעד כפורץ דרך בתחומו.

לאחר פטירתו פרסמה התחנה את מצעד הפזמונים הלועזיים של גלי צה"ל לשנת 1976, בהגשת אלי ישראלי.

שמעון אלקבץ, מפקד גלי צה״ל, אמר כי "אלי ישראלי, היה, בראש ובראשונה, פורץ דרך בכל אחד מתחומי עיסוקו. היה ממייסדי את התכנית האגדית "עושים ספורט", ואף בחר את האות הייחודי לה. אלי זכור במיוחד כמי שחשף את כולנו לתרבות הברזילאית ולצליליה המדהימים, וכמי שהוביל מהפכה בעולם שידורי הספורט. עם 'צעד וחצי' הוא הביא למאזינים את הקולות, כמו גם את כל קשת הרגשות ממגרשי הכדורסל. עצוב לי על לכתו".

איש גל''צ ניב רסקין סיפר: ״אלי היה סוג של אבא מקצועי בשבילי, והאיש שפתח לי את הדלת. האיש עם הקול הכי טוב ברדיו הישראלי, קול בס, שמדביק אותך למקלט כדי להאזין לו. האיש ששינה את שידורי הספורט והמוזיקה ברדיו בישראל, הבין שרדיו הוא מופע, וספורט הוא חוויה. דורות של שדרנים צמחו על המורשת הזו. היה לי הכבוד לשדר איתו וללמוד ממנו. אני מרגיש שאיבדתי את המורה שלי״.

אפי טריגר ספד: "היה אדם עם לב ענק, אהוב על כל צוות התכנית, היה תענוג לשדר איתו. אוהד 'הפועל' שרוף, אבל ידע לתת כבוד למרואיין מכל קבוצה. היו לי הזכות והכבוד ללמוד ממנו רדיו, שהוא לא רק חדשות. הוא אבן יסוד ואחד האנשים הכי מזוהים עם גלי צה"ל לאורך השנים".