טוויטר
טוויטרצילום: ISTOCK

טוויטר תשנה את מדיניותה ותמחק ציוצים שיכללו ידיעות כוזבות על מגפת הקורונה, במטרה למנוע נזק ובהלה בציבור.

לאחר שבשבועות האחרונים ניסתה הרשת החברתית להתעלם מציוצים רבים של משתמשים שהפיצו ידיעות כוזבות בנושא וירוס הקורונה, כעת הודיעה החברה על שינוי המדיניות.

בעקבות הביקורת הציבורית על המדיניות הסובלנית, החליטו ראשי טוויטר לשנות את הגדרת "גרימת הנזק" שלהם ויסירו ציוצים שיכללו ידיעות לא מבוססות על הקורונה.

"אנו נטפל בתכנים המונגדים להוראות הרשמיות של הרשויות המוסמכות למידע בנושא הבריאות. אנו נסיר כעת תכנים שהותרו לפירסום בעבר, כמו לדוגמא: השפעה על אנשים לפעול נגד המלצת רשויות הבריאות ולהמשיך להתכנס בקבוצות גדולות, המלצות על טיפולים שאינם מועילים ואף יכולים לגרום נזק כמו "וירוס הקורונה אינו עמיד בחום, טיול רגלי בחוץ יכול לחסן אתכם" או כגון "השתמשו בשמנים אתריים או ארומתרפיים למנוע הידבקות בוירוס הקורונה", סיפר מאט דרלה, ראש אגף מדיניות לקוחות, אמון ובטיחות בטוויטר.

הוא הוסיף עוד כמה דוגמאות ל"המלצות" שצייצו משתמשי הרשת החברתית בשבועות האחרונים ויימחקו כעת: "שתיית אקונומיקה תרפא מוירוס הקורונה" וכן "המשמר הלאומי הודיע כי במשך חודשיים לא תגיע אספקה לחנויות המזון. רוץ וקנה כמויות גדולות של מזון כעת!".

בניגוד לפייסבוק, שמעודדת משתמשים לדווח על מידע שגוי שמופץ בזדון ברשת החברתית, בטוויטר ניסו עד היום להכיל את המידע השגוי אולם כעת הודיעו על שינוי המדיניות.