אהוד ברק
אהוד ברקצילום: קובי ריכטר/TPS

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק השתלח בראש הממשלה בנימין נתניהו, על רקע הפולמוס סביב יחסי הכוחות הפוליטיים הנדרשים סביב הוועדה המסדרת בכנסת.

"מה הסיבה להתקפה האלימה על הדמוקרטיה? הסיבה היחידה היא שהוא (נתניהו) לא רוצה שיוקמו ועדות ושיתחילו לפקח על הממשלה ושיחוקקו את החוק שלפיו ראש ממשלה לא יוכל להקים ממשלה כשיש נגדו כתבי אישום", אמר ברק בראיון לחדשות 12.

"ב-24 השעות האחרונות מתרומם לו מרי אזרחי ואני קורא לאזרחי המדינה לתלות דגלים שחורים ולקחת חלק במרי ורוצה להפסיק את הרס הדמוקרטיה מבפנים. אבל המרי הזה נעצר היום בהתנכלות של המשטרה, שמקורה בהתרפסות בפני הממשל. אין לזה שום בסיס חוקי".

לדבריו, אסור לגנץ להקים ממשלת אחדות עם נתניהו. "מה שצריך לעשות הוא שגנץ נבחר להקים את הממשלה. אם אפשר עם הליכוד, אם אפשר בלי הליכוד ויהיה זה הזוי לראות שאדם שנבחר וקיבל רוב יקים ממשלה בראשות יריבו, שאני לא רוצה להזכיר מה שניסה לעשות לגנץ בחודשים האחרונים. דבר הזוי שאין לו הצדקה, אם גנץ ילך לממשלה עם ביבי - זו פשיטת רגל פוליטית וניקוי מאורות מוסרי ... לא צריך יותר משלוש פעמים שבהן גנץ ניצח. היום הוא מבין את הכול והיום גנץ מבין שיש לעשות מה שצריך, וכמובן ברגע שאין נתניהו - הליכוד יכול להצטרף".

עם זאת, ברק החמיא לנתניהו על טיפולו במשבר: "אני אומר לכם - ראש הממשלה מתנהג בשיקול דעת, וטוב שהוא מחמיר, למרות שההצגות שלו של רחיצת ידיים לא רציניות ונראות ילדותיות".