ישראל גנץ
ישראל גנץצילום: הלל מאיר, פלאש 90

בעקבות ריבוי מקרי הדבקה בארץ בעקבות נגיף קורונה, הורה הבוקר (ו') ראש מועצת בנימין ישראל גנץ להנהגות היישובים שלא לפתוח את בתי הכנסת עד להודעה חדשה.

גנץ ציין בהחלטתו כי ב-48 שעות האחרונות חלה החמרה בהתפשטות הנגיף בישובי בנימין.

במכתב מיוחד ומרגש לתושבי המועצה פירט גנץ: "לאחר התייעצות ארוכה עם גורמי רפואה, עם רבני הישובים ועם הנהגות הישובים החלטתי להנחות כי בתי הכנסת בבנימין יהיו סגורים עד להודעה חדשה.

"מדובר בהחלטה מהקשות ביותר שקיבלתי בתפקידי. עשיתי זאת בלב כבד אבל בלב שלם מתוך חובה ואחריות לשלומכם ובריאותכם.

אנחנו נמצאים במצב של 'פיקוח נפש ציבורי' והתורה מחייבת אותנו להקפיד בשמירה על חיינו וחיי זולתנו גם כשמדובר בביטול מצוות מהתורה, ודאי כשמדובר בביטול תפילה במניין, מבלי לגרוע חלילה מחשיבותה", כתב.

"אני מבקש מכם תושבי בנימין, גברים, נשים וטף להמשיך להתפלל לרפואת חולי בנימין וחולי עם ישראל והעולם כולו, בכוונה גדולה, מהבית. בלב אוהב אני מאחל לכל תושבי בנימין שבת שלום ורפואה שלמה לעולם."

ועד רבני בנימין גיבה הבוקר את החלטת ראש המועצה "בימים האחרונים התגלו מספר תושבים בבנימין כחולים בנגיף הקורונה ומאות משפחות במועצה הגדולה בישראל נכנסו לבידוד".

המועצה פועלת סביב השעון בטיפול במשבר הקורונה ומעמידה את שירותיה לתושבים ולהנהגות הישובים. מחלקות המועצה השונות מעניקות שירות רגיל לתושבים באמצעות האינטרנט, הכלים הדיגיטליים ובמוקד העירוני.