סאנס. הקורבן הראשון מעולם הספורט
סאנס. הקורבן הראשון מעולם הספורטצילום: רויטרס

קורבן ראשון בספורט העולמי מנגיף הקורונה. אחרי שעשרות שחקנים, מאמנים, בעלים ובעלי תפקידים מכלל ענפי הספורט בעולם הודיעו כי נדבקו בנגיף המבהיל, הערב (מוצאי שבת) מת הקורבן הראשון מעולם הספורט העולמי.

מדובר בנשיאה של מועדון הפאר הספרדי ריאל מדריד, לורנסו סאנס שעמד בראשות המועדון במשך חמש שנים, מ-1995 עד 2000.

סאנס בן ה-76 אושפז לפני כמה ימים בשל החמרה במצבו הבריאותי וביומיים האחרונה חלה הרעה גדולה במצבו אחרי שאחת הכליות שלו הפסיקה לעבוד.

שעות ספורות לפני מותו, צייץ בנו בחשבון הטוויטר שלו כי "המצב נותר כשהיה. הוא נלחם על חייו כמו אלוף, למרות שביומיים האחרונים הוא איבד הרבה מכוחו ואנחנו מתחילים לאבד תקווה. אנחנו מתפללים לנס". שעות אחר כך אבדו הסיכויים גם לנס.

עד שמונה לתפקיד הבכיר של המועדון הספרדי הגדול, סאנס היה חבר הנהלה ובשנת 2000 הפסיד בבחירות לפלורנטינו פרס.

בתקופתו כנשיא המועדון הספרדי, זכתה ריאל פעמיים בליגת האלופות ופעם אחת באליפות. הזכייה הראשונה מבין השתיים בליגת האלופות, ב-1998, הגיעה אחרי 32 שנה בהן הבלאנקוס לא הניפו את הגביע האירופי.

בהודעתה הרשמית הגיבה ריאל מדריד למותו של נשיאה לשעבר כשכתבה: "כל אנשי המועדון הצטערו לשמוע על מותו של לורנסו סאנס. אנחנו רוצים להביע את תנחומינו הכנים לאשתו וילדיו, למשפחה כולה ולחבריו. בזמן כהונתו של לורנסו ריאל מדריד המשיכה לשכתב את ההיסטוריה והמורשת שלה".

גם הקפטן הנוכחי, סרחיו ראמוס ספד לנשיא המועדון לשעבר כשכתב: "יום עצוב מאוד לריאל מדריד. מותו של לורנסו, שרשום על זכיות 7 ו-8 בצ’מפיונס, עצוב אפילו יותר בשל התקופה הקשה בה אנחנו מצויים. אני מביע את תנחומיי העמוקים כלפי משפחתו וחבריו. נוח על משכבך בשלום".