ארנון בר דוד
ארנון בר דודצילום: אגף הדוברות בהסתדרות

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד פנה לממונה על התקציבים במשרד האוצר שאול מרידור, ולממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר, ד"ר משה ברקת, בבקשה שהמדינה תדאג לרשת ביטחון לחסכונות הפנסיוניים של תושבי ישראל, בהם הגמלאים.

זאת, על רקע אי-יציבות השווקים הפיננסיים בשל משבר נגיף הקורונה.

במכתבו לשניים ציין יו"ר ההסתדרות בר-דוד, את החשיפה הגבוהה של החסכונות הפנסיוניים בישראל, לנכסים פיננסיים בארץ ובעולם, בשווקים אשר בימים אלה חווים ירידות שערים דרמטיות.

"הירידות הקיצוניות בשוקי ההון מובילות לפגיעה ישירה בשווי החיסכון הפנסיוני המקומי", כתב יו"ר ההסתדרות בר-דוד, "פגיעה ודאית תיגרם לעובדים הפורשים לפנסיה בימים אלו ובזמן הקרוב. הירידות בשווקים עלולות להביא גם להפחתת הקצבאות לגמלאים פעילים".

יו"ר ההסתדרות התריע כי, "הפחתות של שווי חיסכון וקצבאות, צפויות לפגוע לא רק ברווחת ציבור העובדים והגמלאים, אלא גם במשק בכללותו". הוא הזכיר כי במהלך המשבר הפיננסי של שנת 2008, נקבעה בישראל רשת ביטחון לחיסכון פנסיוני, אשר "תרמה להתייצבות השווקים".

"לאור הנסיבות הדומות והחשיבות העצומה של ייצוב ביקושים לקראת המיתון העלול לנבוע מהמשבר הנוכחי, ומניעת פגיעה מידית בחוסכים ובפורשים, יש מקום לקבוע בהקדם האפשרי רשת ביטחון לחיסכון הפנסיוני", כתב יו"ר ההסתדרות.

הוא ביקש מהממונה על התקציבים ומהממונה על שוק ההון, ביטוח וחסכון במשרד האוצר, לקיים דיון דחוף בנושא.