מקווה
מקווהצילום: istock

האם נשים לא תוכלנה לטבול במקוואות טהרה מחשש מהידבקות בנגיף קורונה?

החשש החל בעקבות ממספר מקרים שהתגלו בימים האחרונים בהם התברר שנשאי קורונה טבלו במקוואות.

כך למשל באפרת נשים נאלצו להיכנס לבידוד לאחר שהתברר שטבלה במקום נשאית קורונה, וכן בבני ברק הודעה שנתלתה במקווה ביקשה מטובלים שטבלו בתאריך מסוים להיכנס לבידוד.

גורמים חרדים התריעו היום (א') כי אם לא ייעשה מהלך דרמטי, "אנו עלולים חלילה למצוא את עצמנו בפני החלטה שתפגע קשות בטהרת ישראל", כלשונם.

מנגד, פוסקי הלכה הביעו דאגה לנוכח פרסום של נשים במגזר הדתי לאומי שקראו להימנע מטבילה בעת הזו לנוכח חשש ההדבקות.

"זו קריאה שעלולה להביא לכך שחלילה בציבור המסורתי שמקפיד על טהרת ישראל, יהיה חלילה רפיון חמור", אמרו פוסקי הלכה שנחשפו לתוכן המכתב.

חרף החשש הכבד, מסתבר שיש פתרון שעשוי לצמצם את החשש של חיידקים ווירוסים במים. חברת סטארט-אפ חרדית פיתחה בשנים האחרונות מוצר בשם Techsafe שמחטה את המים במקוואות.

החברה 'מקווה טק' קיבלה את ברכת הדרך של פוסקי ההלכה ובד"ץ העדה החרדית וכן אישור של משרד הבריאות.

ממספר מומחי מקוואות נמסר כי הכלור הוא פתרון חלקי בלבד ויש לכך מגוון סיבות והם קוראים לאמץ את הטכנולוגיה בכל המקוואות. מספר עיריות ומועצות כבר התקינו את הטכנולוגיה החדשה שאולי יוכל לפתור את התפשטות הנגיף ביניהם עיריית בני ברק, ביתר ועוד.

יונתן הלר מנכ"ל 'מקווה טק' אמר "המערכת שפיתחנו מספקת עוד מנגנון הגנה לטובלות בנוסף לכלור ששמים במקוואות. עבדנו על הפיתוח של המערכת הזו מספר שנים בסיוע רשות החדשנות והצלחנו לפתח מערכת שזכתה להסכמתם של פוסקי ההלכה מכל הזרמים החוגים והעדות ולאישור של משרד הבריאות".

בציבור שומרי התורה הביעו תקווה, כי כמה שיותר מקוואות יתקינו בימים הקרובים את המערכת ויאפשרו המשך הפעלה של המקוואות באופן שיבטיח את הטבילה של הטובלים, בלי חשש מקורונה ושאר חיידקים ווירוסים.