מובילה באשפוז הביתי
מובילה באשפוז הביתיiStock

מכבי שירותי בריאות מובילה את האשפוז מחוץ לבתי החולים כתפיסת עולם ומלווה בכל עת את מאושפזי הקורונה בבית ובבתי המלון הייעודים עם מעטפת רפואית מלאה

מודל האשפוז הביתי שהציעה מכבי שירותי בריאות ואשפוז חולי קורונה מחוץ לבתי החולים באותה המתכונת, מתרחב ובימים האחרונים אף אושפזו שישה חולי קורונה חברי מכבי במלון "דן פנורמה", שהפך לבית מלון לחולי קורונה מאומתים. לצד זאת, 40 חולי קורונה נוספים, אף הם חברי מכבי, מאושפזים באשפוז ביתי.

האשפוז במלונות הייעודים פועל כך שכל חולה מקבל ערכת בדיקה עצמית הכוללת מד סטורציה, מד חום ואמצעי מיגון. החולה שוהה במלון בהתאם להנחיות פיקוד העורף ומקבל טיפול רפואי מלא ובכל שעה מצוות ייעודי במכבי. גם מאושפזי הבית מבוקרים כל העת על ידי צוות ייעודי של מכבי, כך שהם נמצאים בשליטה ובפיקוח רפואי מלא.

במסגרת האשפוז מחוץ לכתלי בית החולים, מקבלים המאושפזים בבתי המלון או בביתם שיחות טלפניות מאחיות מכבי פעמיים ביום, במטרה לאמוד את מצבם הקליני ובמידה ונדרש תתבצע שיחה עם רופא מומחה, על מנת להחליט על המשך תהליך הטיפול. בנוסף, המטופלים מתקשרים עם צוות מכבי באמצעות קו ישיר שניתן להם לצורך זה.

האשפוז הביתי, מדגישים במכבי, נועד לאפשר לחולים את מעטפת השירותים הנדרשת בנוחות ובסביבה המוכרת ובטוחה להם. המאושפזים שאינם בבתי חולים הודו למכבי על הליווי הרפואי המסור ושיבחו אותם על קידום היוזמה.

לצד זאת מעניקה מכבי מגוון שירותים רפואה מרחוק מותאמים עבור מבודדי בית החברים שנאלצים לשהות בבידוד או אנשים המעונים להימנע מהגעה למרכזים הרפואיים כמו מוקד אחיות טלפוני לייעוץ בנושאים רפואיים בכל שעות היממה. למעלה מ-1500 רופאי ילדים ומשפחה זמינים לקבוע תור טלפוני וכך להבטיח שיחה מתוכננת בשעה נוחה, מוקד "מכבי קידס" הייעודי לילדים, שירות "רופא הילדים שלי" לשיחה טלפונית ישירה עם רופא הילדים המטפל ושירות משלוח תרופות עד הבית בשיתוף עם סופר פארם.

לדברי רן סער, מנכ"ל מכבי: "מכבי מובילה את נושא האשפוז הביתי, והתפשטות נגיף הקורונה היא גורמת למערכת הבריאות כולה ליישם את התוכניות שהתגבשו וביניהן מעבר לאשפוז ביתי. צוותי מכבי ערוכים לקליטת היקפים משמעותיים של חולי קורונה באשפוז בית איכותי ומקצועי, ובכל מקרה אנו קוראים לציבור לנקוט במשנה זהירות, לשמור על כללי ההיגיינה והוראות משרד הבריאות".