בדיקות קורונה
בדיקות קורונהצילום: קובי ריכטר/TPS

65 חסידי חב״ד שהגיעו מארה״ב בשבוע שעבר ושוכנו במלון דן בירושלים, אובחנו הערב (ראשון) כחולים בנגיף הקורונה.

בתיאום בין משרד הביטחון למשרד הבריאות, הוחלט כי החולים יועברו בשלב זה לאשפוז בבית החולים שמואל הרופא.

41 שוהים יישארו במלון דן ירושלים, שישמש בשלב זה לטיפול במקרים מיוחדים ולא לאשפוז חולים. לגבי שמונה מהשוהים טרם התקבלה תוצאת הבדיקה. עם קבלת התוצאות תתקבל החלטה בהתאם.

ד"ר שירי מסה מסבירה על נגיף הקורונהקמילה בצ'ינס

מוקדם יותר הודיע משרד הבריאות כי מספר החולים בנגיף הקורונה בישראל הגיע ל-1,071 בני אדם, מהם אחד שנפטר ו-18 שמצבם קשה. 30 מחולי הקורונה מאושפזים במצב בינוני ומצבם של 985 מוגדר קל. 37 חולי קורונה החלימו.

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר לחדשות 12 "אם אנחנו לא נשמור על הבידודים שחייבנו אנחנו חלילה וחס יכולים להגיע למה שקורה בחו"ל. יש תוהו ובוהו באמריקה ובאירופה. אנחנו בהרבה דברים טובים יותר ואנחנו צריכים לשמור על זה".

"אנחנו רק בהשתפרות", הדגיש ליצמן, "מאז שעשינו את הצווים רואים השתפרות במצב. בכל המגזרים. אני יודע שאולי תשאל אותי על החרדים, גם על הערבים. אני נגד זה שתגידו שהמגזר החרדי יותר גרוע ממגזרים אחרים. סגרו בתי כנסת. הרבנים רואים את המצב".

לדברי ליצמן, "בכל מגזר יש חריגים. היו בפארקים, היו בים, יש חריג בכל מקום ולכן תפקידנו הוא להכניס מודעות יותר ויותר אצל כל המקומות. המגמה הכללית במגזר החרדי, כמו המגזר הכללי, זה לשמוע ולהקשיב לתקנות - והם עושים את זה. איפה שיש חריג אז מטפלים בזה. אני לא משטרה".

שר הבריאות אמר כי מספר הבדיקות שמתבצעות ביום כבר גדל: "כבר היום עושים 3000 בדיקות ביום, אחר כך יהיו 5000 ונגיע גם ל-10,000. הנגיף הזה בא בהפתעה. הנגיף הזה זה כבר לא סטנדרט. תראו מה קורה באירופה ובאמריקה, הם משתלטים פי 10 פחות מאיתנו.

''לכן צריך לשמור על הכללים ולהקפיד מה שביקשנו. אם הציבור ישמור ויקיים את מה שביקשנו אז לא יהיה סגר, אם לא יקיימו אז נעשה דברים יותר קשים", כך ליצמן.