ריבלין בשעת סיפור
ריבלין בשעת סיפורצילום: אבי קנר, לע"מ

נשיא המדינה ראובן ריבלין פרסם הבוקר (שני) בדף הפייסבוק האישי שלו פוסט אישי, ובו סיפר לרגל המצב על הדברים אותם נהגה לעשות רעייתו נחמה ז"ל בזמנים שכאלו:

"אני שומע סביבי (באהבה) את ההצעות המגוונות למילוי הזמן, עת רבים נצורים בבתים (לטובת הבריאות), ותוך כך, אני מוצא עצמי חושב על נחמה שלי שהיתה אלופה במילוי זמנה.

אף פעם לא ראיתי את נחמה משועממת. וגם אם ישבה חסרת מעש, לכאורה, היה הראש שלה עובד וחושב על הדבר הבא שתעשה.

ברשותכם, אשמח לשתף בדברים שראיתי אותה עושה ואולי יהיו לכם לעזר:

נחמה אהבה מאוד אדמה, חומה, ספוגה, רעננה. היא נהגה פעם בכמה זמן לחדש את האדמה בעציצים. היתה משיגה אדמה 'טרייה' (נניח מהמשתלה) ומאווררת את העציצים. בעדינות מוציאה מהם את האדמה הישנה, הדחוסה, מבלי לפגוע בשורשים, ומחזירה אותם מכוסים באדמה חדשה.

הילדים שלנו מספרים על חרוזים מיוחדים שאהבה לאסוף. ואותם היתה משחילה בחוטים מעניינים (נניח בשוונצים דקים של וילון ישן, או חוטים רגילים שהיתה מעבה על ידי סריגתם אלה באלה או גלגולם זה סביב זה). את החוט והחרוז ששילבה יחד היתה מחברת לתיק שלה, ובכך מרעננת את התיק במראה חדש. לפעמים היתה תולה את החוט והחרוז על לולאה במכנסיים.

שעת סיפור עם הנשיא: דירה להשכיראבי קנר

כך גם אהבה לאסוף כפתורים ופעם בכמה זמן להחליף כפתורים בחולצות או ז׳קטים - פורמת כפתורים קיימים ומחדשת בכפתורים חדשים.

אם הנכדות והנכדים היו סביבה היתה מציירת להם פרפרים על הפרצוף. ואם לא היו, היתה לוקחת גופיות וחולצות שלהם ורוקמת עליהם פרפרים.

בתחום המטבח, חוץ מהכנת מאכלים נפלאים, אהבה לשמור על לחם שיבש, ואז היתה כותשת אותו לפירורים עם פטיש של שניצלים ומניחה בסלסלה אותה היתה קושרת לחבלי הכביסה לטובת הציפורים שהיו באות לנקר.

לפעמים היתה מפזרת פירורים בחוץ, ומחכה לראות מי הציפורים הראשונות שיזכו בשלל. כשהפכה לבעלת מכשיר סלולרי חכם היתה מצלמת את הציפורים שבאו לאכול ומוסיפה קריינות שמרחיבה את ידיעותינו על המינים השונים ואופי יריבותן.

תשחצים עוררו בה אתגר מיוחד - כך היתה מעשירה את הידע הכללי ולא מתביישת להשתמש בנו ובעיקר בחברותיה הידעניות כעזר. בהמשך הצטרפו גם מנועי החיפוש.

הרדיו היה חברה הטוב - היא אהבה להקשיב למוסיקה ולשמוע 'אנשים שממליצים על', מה שהיה מוסיף לה עוד ועוד רעיונות לדברים שכדאי לעשות.

היא אהבה מאוד לקרוא - סיפורת, שירה או מאמרים מעניינים- ויכולתי לראות על פניה שיצאה עם הספר למסע הרחק מכאן או קרוב ללב. זו הזדמנות בשבילי להזכיר לכולנו כמה קריאה היא דבר משתלם וכדאי בתקופה כזו. ובכלל, קריאת שירים היא דבר נפלא - הם קצרים ומעוררי מחשבה.

גם סרטים היו אהבה גדולה שלה. חשבתי שאם היתה איתי עכשיו הייתי מסדר לה מסך גדול ומקרין לה סרטים. צפייה משותפת בסרטים הופכת לזיכרון משותף בלתי נשכח.

נצלו את הזמן לצלול למוח שלכם פנימה ולהמציא לעצמכם עיסוקים שימלאו את חייכם, עד שנחזור לשגרה. והשגרה כשתשוב גם היא תשתנה מעט כי אולי בזכות הזמן הזה - נמצא בה יותר מקום לעצמנו".