"העולם יתאושש רק בעוד שנים"
"העולם יתאושש רק בעוד שנים"cnsphoto via REUTERS

תחזית כלכלית קודרת של מזכ"ל הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי – OECD.

אנחל גורייה, מזכ"ל הארגון הבינלאומי, מזהיר כי לעולם יקח שנים רבות להתאושש מהמשבר הכלכלי הפוקד אותו בעקבות מגיפת הקורונה, וכל התחזיות המוקדמות שניבאו כי הצמיחה בעולם תקטן ל 1.5 אחוזים בלבד "היו אופטימיות מדי" ואחוז הצמיחה העולמית יצנח בצורה דרמטית.

"ההלם הכלכלי העולמי כבר גדול יותר מהמשבר הכלכלי לאחר פיגועי הטרור בספטמבר 2001 או המשבר הכלכלי של שנת 2008. רבות מהכלכלות הגדולות בעולם יחוו מיתון בחודשים הקרובים. גם אם נקבל מיתון עולמי, נקבל או אי צמיחה או צמיחה שלילית ברבות מהכלכלות בעולם, לרבות הגדולות שבהן.

לכן לא רק שנקבל צמיחה נמוכה השנה, יקח זמן רב להעלות אותה בעתיד", אמר גורייה. הוא הוסיף עוד כי "אחת הסיבות המרכזיות היא כי אנו לא יודעים כמה זמן יקח לתקן את האבטלה, כי אנו לא יודעים כמה אנשים יוותרו ללא עבודה. אנו גם לא יודעים כמה זמן יקח לתקן את מאות אלפי העסקים הקטנים והבינוניים שכבר סובלים".

מזכ"ל ה-OECD קרא לממשלות העולם "להשליך כעת את כל חוקי ההלוואות על מנת להתמודד עם המשבר" אך הזהיר במקביל כי "גרעונות וחובות גדולים יותר יקשו על מדינות רבות במשך שנים ארוכות".

ארגון OECD קרא ליישם תוכנית את ארבעה שלבים על מנת להתמודד עם מגיפת הקורונה: בדיקות לגילוי וירוס הקורונה בחינם, ציוד טוב יותר לרופאים ואחיות, העברת כסף מזומן לעובדים, לרבות בעלי עסקים עצמאיים, וביטול תשלומי מס לעסקים.