ניר בנימין
ניר בנימיןצילום: דובר צה"ל

תמיד ידעתי שארצה להתגייס לחיל השריון, בנוסף לזה שהטנקים מאוד הרשימו אותי, בן משפחה וסבא שלי שירתו בחיל וידעתי שאלך בעקבותיהם.

להיות שריונר בעיני זה להיות מקצועי ומצוין בתחום שלנו, מרמת לחימת אנשי הצוות: מפקד טנק, תותחן, טען ונהג עד לרמת לחימת הצוות, כאשר כל ארבעת אנשי הצוות הופכים לגוף אחד בתוך מכונה קטלנית ועוצמתית, מתפעלים אותה ברמה הכי גבוהה ועומדים יחד במשימותיהם אל מול כל אתגר שניצב בדרך.

להיות שריונר זה לקום כל יום בחמש בבוקר כשקר מאוד בחוץ ויש גשם, לעשות טל"ת (טיפול לפני תנועה) ובמקום להיות עצבניים ומתוסכלים אנחנו מסתכלים אחד על השני, צוחקים שמים מוזיקה, מכינים קפה ומתחילים לעבוד. אין יותר מידי ברירה מלבד לפתח אהבה לטנק ולטפל בו כמו שצריך לקראת האירוע/תרגיל הבא.

לדעתי חשיבות הלוחם בשריון היא משמעותית מאוד ואף גדולה ממקומות אחרים מבחינת האחריות והאמצעים אשר הלוחם מקבל לידיים.

לוחם בצוות טנק הוא איש צוות אשר מקבל מקצוע משלו (מפקד טנק, תותחן, טען, ונהג) ואחריותו היא ללמוד אותו בצורה הכי גבוהה שאפשר, לאמן את עצמו ולדרוש שמפקדו יאמן אותו ויחנוך אותו בתפקידו. הלוחם הוא חלק מצוות אשר תלוי בו ובמקצועו, ואם הוא לא יעשה את תפקידו בצורה מקצועית וטובה הוא יפגע באופן ישיר באיכות הצוות ובמוכנות שלו ללחימה.

אני משרת כמ״מ בפלוגה בשנה האחרונה ויכול להגיד כי יש הבדל גדול בפיקוד בין חיל שריון לבין מקומות אחרים. מחלקת טנקים כוללת 2 טנקים בלבד, מה שאומר שאני מפקד על עוד 7 לוחמים סה"כ, זאת לעומת מפקד מחלקה בחי״ר אשר מחלקתו יכולה להגיע גם ל-40 לוחמים.

אחריותי כמ"מ היא לדעת איך להפעיל בצורה מקצועית וקטלנית את שני הטנקים במחלקה ולדעת לנצח בכל מפגש עם אויב. נדרש ממני לשלוט בצורה טובה בכל מקצועות הטנק ובתפקיד המט"ק באופן מלא, תוך הפעלת הטנקים למיצוי כח האש והאמצעים הקיימים בטנק.

העיסוק באנשים שתחתיי הוא גדול, חשוב ואני אחראי עליהם בכל התחומים. בין אם זה המוכנות שלהם ללחימה, מרמת הציוד עד לרמה המנטלית לבין אם זה כל דבר אישי אשר קורה להם בחיים ובבית ואני יכול לעזור בזה.

רמת הפתיחות עם החיילים היא גבוהה מאוד, אתה נמצא עם חיילך בכל מקום ומשימה, עובד איתם, ומזיע איתם, דבר המחזק מאוד את רמת הקשר בין הצוות. בשל ההיכרות המעמיקה שנוצרת רמת הדאגה לפרט והאכפתיות עולה מאוד. אני באמת חושב שתפקיד המ"מ הוא משמעותי מאוד ואין שני לו.

מספר האנשים המצומצם בפלוגה ובגדוד יוצר קרבה גדולה והיכרות בין הלוחמים בפלוגה, הקצינים, הפלוגות האחרות ומטה הגדוד. אני מרגיש שרמת ההשפעה שלי על הפלוגה היא גדולה מאוד ואני יכול להשפיע על כל החיילים בה בעזרת גוף המ''מים והמ''פ. כיף לדעת שכולם יעשו כל מה שהם יכולים על מנת לעזור לך למלא את המשימה על הצד הטוב ביותר. יש בגדוד תחושה של משפחה לוחמת של ממש.

הצוות הוא המשפחה שלך בצבא. הם האנשים שהכי נח לך איתם, שהכי מכירים אותך ואיתם אתה עובר הכל, לטוב ולרע. החיבור בצוות קורה בין אנשים שלא היית מצפה לפגוש במהלך חייך וזה מתבטא בדתם, דעתם וגזעם. החיבור בין האנשים הוא משהו שמדהים לראות והם הופכים להיות אחים שלך באופן מלא.

אסיים באמירה שאני מוכן להילחם וכך גם הפלוגה והגדוד. אנחנו ערוכים לכל משימה שיתנו לנו ונעמוד בה בכל מחיר.

סגן ניר בנימין
מ"מ 1 בפלוגת המחץ