משה בר סימן טוב
משה בר סימן טובצילום: פלאש 90

רופאים בכירים, מנהלי מחלקות ויחידות במערכת הבריאות יצאו הערב (שני) נגד מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב ודרשו למנות רופא שיעמוד בראש המערכת.

"בימים טרופים אלו העוברים על העולם ועל מדינת ישראל בפרט, אנו חייבים להשמיע את קולנו", נכתב בעצומה, שעליה חתמו בכירים רבים במערכת הבריאות.

"בדרמה הקשה המתחוללת עכשיו - מתבהרת לעין כל חשיבותה העליונה של מערכת בריאות חזקה ויציבה, ומכם נדרש להבין את המשמעות הקריטית של החנק המתמיד שכפיתם על המערכת הבריאות הציבורית במשך שנים",

"בשנות עבודתנו הזדעזענו קשות בכל פעם שהוטל קיצוץ תקציבי, או לא פחות חמור, לא הוקצה התקציב המתאים לבתי החולים. התרענו חדשות לבקרים כי המחיר של החנק התקציבי המתמשך שנים רבות יתבטא בתחלואה גוברת ובחיי אדם".

"קולנו לא נישמע, האזרחים לא יצאו לרחובות על הרס מערכת הבריאות הציבורית, ויום הדין הגיע".

מנתוני משרד הבריאות עצמו עולה כי המצב בפריפריה חמור שבעתיים מאשר בערים הגדולות. הכתובת הייתה על הקיר, רק היו שבחרו במודע ובכוונת מכוון להתעלם ממנה".

"בימים אלה מתקבלות החלטות התלושות מהמציאות הקלינית בשטח ומתעכבות החלטות חיוניות", המשיכו הבכירים במכתבם. "הנהגת המערכה כשלה במדיניות הקריטריונים לבדיקת קורונה. חולים בקהילה ובבתי החולים, כולל חולים בדלקות ריאה, כולל אנשי צוות רפואי בכל הארץ, לא נבדקו כלל במשך שבועות. רבים בצוות הרפואי נשלחים ל'קרב' ללא כלי הנשק המתאימים. לצערנו עדיין 'לא נפל האסימון'".

"ההגנה על בריאות הצוותים הרפואיים היא חלקית, לא מספקת ובמקומות רבים לא קיימת כלל ומעמידה בסכנה את יכולתנו לנצח במערכה".