אריק גולדשטיין
אריק גולדשטייןצילום: ערוץ 7

הפדרציה היהודית של ניו יורק (UJA) החליטה היום (שני) על הקצאה של למעלה מ-23 מיליון דולר סיוע כספי כמענה מיידי לצרכים ההולכים וגדלים של תושבי ניו יורק אשר נפגעו מנגיף הקורונה.

מענקים וההלוואות נועדו להעניק הקלה ראשונית לתושבי ניו יורק המתמודדים עם חוסר במזון, ולהעניק סיוע כספי לעמותות וארגונים המספקים שירותי בריאות ורווחה חיוניים.

"סבב המענקים הראשון הזה הוא חלק קריטי במאמץ הנרחב של הפדרציה לתמוך בתושבי ניו יורק הזקוקים לסיוע כתוצאה מהמשבר הקשה שאותו אנו חווים. אנו מודים לכל העמותות השותפות שלנו, המוצבות בקו החזית ופועלות ללא הפסק ומדי יום, גם בעתות משבר, כדי לקיים את הקהילה שלנו", מסר אריק גולדשטיין, מנכ״ל הפדרציה היהודית של ניו יורק.

הסיוע הכספי יופנה, בין היתר, לצורך אספקת מזון לקראת חג הפסח עבור כ-180,000 נזקקים בקהילה היהודית של ניו יורק. במקביל, יבוצעו משלוחים של ארוחות ליל סדר מוכנות שיחולקו ליהודים בניו יורק שבודדו או הוסגרו כתוצאה ממגיפת הקורונה.

הסיוע כולל גם הקמת קרן הלוואות מיוחדת בסך 20 מיליון דולר שתציע הלוואות בריבית אפס לעמותות שותפות של הפדרציה היהודית, וכן לעסקים קטנים. קרן הלוואות זו מיועדת לייצב את מצבם הפיננסי של עמותות שנקלעו לקשיים, המספקות שירותי בריאות ורווחה חיוניים למיליוני תושבים בניו יורק.