יריב לוין
יריב לויןצילום: קובי ריכטר/TPS

שר התיירות, יריב לוין, מספר על פעילות משרדו בימים אלה בהם הענף כולו מושבת ומצוי בקריסה.

"המשרד נועד לקדם את הענף וברור שתעשיית התיירות בכל העולם ספגה מכה אנושה. אנחנו משתדלים לפעול בשני מישורים, לסייע לתיירנים ככל שניתן ולייצג את עמדתם מול משרד האוצר ומשרדי הממשלה בכל הדיונים על הסיוע הניתן להם, ובנוסף לקיים קשר רציף מול חברות התעופה, סוכני הנסיעות ולחזק אותם בשעות הקשות האלה ולקוות ששמירת הקשר איתם תאפשר לנו ביום שאחרי להתאושש כמה שיותר מהר".

השר לוין רואה במשבר החמור בענף הוכחה לדברים אותם טען בעבר על חשיבות ענף התיירות לכלל ענפי המשק. "היה לי מאוד קשה להסביר לאורך השנים שתיירות היא בעלת חשיבות עצומה למשק. מדובר בענף שמעסיק מספר רב של אנשים עם הכנסות אדירות למשק ותרומה אדירה. ענף שנראה היה כזניח ושולי תופס מקום עיקרי".

"לצערי דווקא האירוע הזה המחיש את עצמת ענף התיירות כשאנשים מרגישים את הפגיעה של היעדר תיירים בהרבה מישורים. אין ספק שהאתגר הגדול שלנו הוא שנוכל לצאת מהמצב הזה אחרי שהעניינים ישובו למסלולם".

מוסיף השר לוין ומבהיר כי "הפגיעה היא במשק כולו, מספר מובטלים עצום, עסקים נסגרים, ולכן המאמץ שלנו הוא רוחבי כדי לתת מענה לעובדים ולעסקים בכל המישורים והיכולת לתת מענה כזה היא לא פשוטה גם כי ההיקף גדול וגם כי לא יודעים עד מתי המשבר יימשך. בתוך המסגרת הזו יש כוונה להקצות סכום של חמישה מיליארד שקלים על מנת לסייע לענפים שיהיו מנועי צמיחה ביום שאחרי המשבר ואני נמצא עכשיו בעיצומו של מאבק להשיג את המקסימום שאפשר עבור העוסקים בענף הזה".

האם יש אוזן קשבת באוצר לדרישות מהסוג הזה? לוין מציע להמתין ולראות כיצד הדברים יתפתחו, אך מוסיף: "הציפיות צריכות להיות ריאליות, כי זו בעיה עצומה במשק כולו בהיקף חסר תקדים ולא ברור כמה זמן הדברים יימשכו והיכולת להזרים לענף מסוים סכומי כסף גדולים היא מוגבלת, אבל במסגרת היכולות נעשה את המקסימום".