נחמיה שטרסלר
נחמיה שטרסלרצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

הפרשן הכלכלי של עיתון 'הארץ' נחמיה שטרסלר טוען כי שר הפנים אריה דרעי ביקש להאריך את שעון החורף כדי לאפשר לילדים להיות ערים בליל הסדר.

כזכור, בתחילת השבוע ביקש דרעי להאריך את שעון החורף כדי לצמצם עוד יותר את השוטטות מחוץ לבית כחלק מהמאבק בהתפשטות הקורונה. לאחר בדיקות משפטיות התברר כי הדבר אינו אפשרי והנושא ירד מסדר היום.

תחת הכותרת "יש אלוקים, דרעי אכל אותה", כתב שטסלר בעיתון הארץ "אני יודע שזה נשמע לא הגיוני, מטורף ממש, אבל הקורונה לא היתה הסיבה לכך שאריה דרעי רצה לדחות את שעון הקיץ. היא היתה רק תירוץ. הוא רצה את הדחייה בגלל האפיקומן וליל הסדר".

שטסלר מצא את מאוויו הסמויים של דרעי בכך שהילדים שיירדמו לא יצליחו לתפוס את האפיקומן. "אם הוא יתחיל לאחר שקיעת החמה, יש סכנה שהילדים יירדמו ולא ישמעו את כל סיפורי ההגדה, ואף לא יחזירו את האפיקומן בזמן, והסדר ייתקע. לכן עדיף שיתחיל שעה קודם, כמו שקורה בשעון חורף".

בהמשך טען כי גם אם הסיבה היא המאבק בקורונה - הציבור יהיה בדיכאון. "אני יודע שהסיבה האמיתית היא ליל הסדר. אבל גם אם נניח שדרעי באמת רוצה שלא נסתובב בחוץ עוד שעת אור אחת — מי שמו לנהל לנו את החיים? הרי כשהחשיכה יורדת מוקדם, זה משרה אווירת דיכאון, בנוסף לבידוד ולאבטלה הקשים. במצב שכזה דווקא עוד שעת אור היא יתרון למשפחה ולילדים.

"אולי שדרעי יבטל לגמרי את אור היום? אולי שיבטל את הקיץ? מי נתן לו את המנדט לשגע אותנו? מדובר בפטרנליזם דוחה, שנתניהו נתן לו יד".