גיוס שפים, קיצוץ בהכשרות לפסח
גיוס שפים, קיצוץ בהכשרות לפסחצילום: איסטוק

חיל הלוגיסטיקה של צה''ל הוציא קול קורא לשפים שהשתחררו, פרשו או קיבלו פטור מילואים להתגייס למלחמה בקורונה ולתגבר את כח האדם המקצועי.

זאת לאור צרכי הצבא המשתנים והצורך להאכיל חיילים ביחידות הסגורות בזמן המגיפה ולקראת החג. על פי הודעת הצבא, הגיוס מיועד ל"אנשים בריאים שאינם מוגבלים בזמנם".

אלא שבמקביל מוציאה הרבנות הצבאית הודעות ביטול לרבים מאנשי המילואים שלה שזומנו להכשרות המטבחים והמוצבים, כדי שיהיה ניתן לשהות בהם בחג הפסח, תוך הסברה כי הנחיות הצבא הן לגייס אנשי מילואים לתפקידים חיוניים בלבד. ההכשרה תתבצע במתכונת מצומצמת תוך הסתמכות על תכנית החירום של הרבנות הצבאית לשעת הדחק.

כזכור, בערוץ 7 נחשף גם כי קיים פער וחוסר תיאום בתוך הצבא בין ההנחיות לחיילים מטעם הרבנות הצבאית שהחמירה בפיקוח נפש בבתי הכנסת הצבאיים בדומה לרבנות הראשית לישראל, לבין התנהלות הפיקוד הבכיר בעיקר בחדרי האוכל, שם נדחסים אף 100 חיילים יחד.

על פי דיווחי החיילים בבסיסים הגדולים, נוצר מצב אבסורדי שבו הם מקפידים להתפלל במניין מצומצם ובמרווחים, ולאחר מכן הולכים יחד לחדר האוכל הסמוך ומצטופפים לאכול יחד עם 100 חיילים, תוך סיכון בריאותם האישית ובריאות כל האנשים שיבואו עימם במגע בשבועות הבאים.

גורמים ברבנות הצבאית ביקרו בחריפות את חוסר השליטה במטבחים, "חיילי צה''ל בפסח יזכו בודאי לאוכל טעים מעשה ידי השפים המגוייסים. נקווה שהוא יהיה גם כשר. פיקוח נפש הוא ראשון במעלה אבל אם מגייסים שפים, יש לגייס גם מי שמכשיר את המוצבים, אחרת חיילים לא יוכלו להכנס לחדר האוכל בפסח. בלי מאות אנשי המילואים שמגוייסים כל שנה, לא יהיה ניתן להכשיר את מוצבי ומטבחי צה''ל".