דור פריימן
דור פריימןצילום: דובר צה"ל

הגעתי לחיל ההנדסה הקרבית בלי יותר מדי רקע על מה עושים בו ואיך הוא מתנהל. ידעתי שמדובר בפיצוצים ולימודים מעניינים.

תוך כדי ההכשרה נפתחתי לעולם ההנדסה הקרבית שהוא עולם שמרובה באמצעי לחימה שונים, בידע, במקצוע, בחשיבה מחוץ לקופסה ובעשיית דברים שלא חשבת שתעשה בחיים שלך.

את ההכשרה אנחנו עוברים בבהל״ץ שהוא בין הבה"דים הכי טובים שיש לצה"ל להציע עם אוכל מעולה ומבנים משופצים ואווירה משפחתית. ההכשרה מתחלקת לשני חלקים, טירונות ואימון מתקדם. הטירונות נמשכת כ-4 חודשים בהם אתה לומד את הבסיס של להיות לוחם ואת הבסיס של להיות לוחם בהנדסה קרבית.

לאחר מכן מגיעים לאימון מתקדם שאורכו גם כ-4 חודשים בהם אתה כבר מתעמק במקצוע של המוהנדס. בהכשרה זו אתה לא רק לומד איך להיות לוחם, אלא זוכה לקבל ערך מוסף ומקצוע וזה מה שעושה את הלוחם בהנדסה הקרבית ליותר מיוחד משאר הלוחמים.

כעת אני מפקד טירונים בגדוד 605 מחזור נובמבר 2019, תפקיד מטורף. אתה מקבל אנשים שלפני רגע היו מלש"בים שלא הבינו עד הסוף את עניין הלחימה או צה״ל כמערכת ועוזר להם להגיע למטרה שהיא להיות מוהנדס. תפקיד מאתגר שמלמד אותך המון ונותן לך המון כלים והמון סיפוק עצמי.

הדבר הכי משמעותי שחוויתי הוא החברים שרכשתי בחיל. אתה פוגש אנשים מכל הארץ ואתה מתחבר לאנשים שלא חשבת שתכיר או תהיה חבר שלהם. אתה לומד מהם המון ולי אישית זה עיצב את האישיות והפך אותי לבן אדם יותר טוב.

אני נורא מתרגש לקראת גיוס מחזור מרץ 2020, תמיד כיף לבוא לראות עוד נוער איכותי שבוחר לתרום ולעשות יותר, ממליץ לכם לקחת תמיד הכל בחיוך, לבוא, ללמוד ולהתעצם. להתחבר לאנשים חדשים וכמה שיותר ללמוד גם מהחברים שלכם וגם מהמפקדים. המון בהצלחה.