בדיקת קורונה
בדיקת קורונהצילום: קובי ריכטר/TPS

הממשלה אישרה הלילה (רביעי) את הגבלות התנועה החדשות בישיבה טלפונית שהחלה סמוך לתשע בערב וארכה כשש שעות.

התקנות החדשות ייכנסו לתוקפן הערב והנוסח המלא שלהן יתפרסם במהלך היום לאחר השלמת עריכת התיקונים הנדרשים על ידי גורמי המקצוע.

במסגרת התקנות יציאה לזמן קצר תתאפשר עד למרחק של 100 מטרים מהבית. בכל הקשור למסעדות ובתי קפה, משלוחים ימשיכו לפעול במתכונת הנוכחית, אך נאסר לאסוף את הארוחות מהמסעדה, ובתי העסק ייאלצו להפעיל שליחים כדי להישאר פתוחים.

שירותי התחבורה הציבורית יצומצמו באופן משמעותי ורק לצרכים שאליהם הותרה היציאה מהבית. נסיעה ברכב פרטי תוגבל לשני בני אדם ומקומות העבודה יחוייבו להציב עמדה למדידת חום לנכנסים ולאסור כניסת אדם שחום גופו עולה על 38 מעלות. כמו כן יאפשר הליך משפטי והעברה של קטין מהורה להורה במקרה שההורים גרושים.

יציאה לחתונה, ברית, תפילה או לוויה יאושרו - אך רק במקום פתוח ועם לא יותר מ-10 אנשים, כאשר כל אחד במרחק של 2 מטרים זה מזה.

בהנחיות החדשות נקבע כי בתי הכנסת ייסגרו וכי התפילה תותר בחוץ בלבד. גם מקוואות ייסגרו. מקוואות נשים ישארו פתוחים.

הפרת התקנות היא עבירה פלילית עד שנת מאסר, ולבעלי עסקים שיפרו את הנהלים יחולקו קנסות באלפי שקלים.

'קשיי קליטה' עבור המבודדים מאיטליה

מוקדם יותר נודע כי בתום פגישות שהתקיימו בין ראשי משרדי האוצר, החינוך וראש הממשלה הוסכם כי הנהלת הסתדרות המורים תאשר מחר את הצעת ראש הממשלה על המתווה שיאפשר חזרה מיידית ללמידה מרחוק.

במסגרת ההסכמות נקבע כי עובדי ההוראה, בכל מערכת החינוך, מגני הילדים ועד כתות י' בחטיבה העליונה (כולל בתי"ס יסודיים וחט"ב) יקבלו שכר מלא עד תום חופשת הפסח.