הקסם שמתחתינו
הקסם שמתחתינוצילום: יח"צ

"דווקא עכשיו, כשאנחנו מחויבים לבידוד חברתי, זה הזמן להתחבר באופן העמוק ביותר. ככל שאנחנו מגיעים להבנה של המידה הרבה בה אנחנו תלויים זה בזה, כמה מהר יכול משהו כל כך קטן לעבור האחד מהשני ולנדוד בין כולנו, כך אנחנו יכולים להעריך את העוצמה הקיימת בעצם החיבור בינינו", כך אומר במאי הסרט החדש 'פטריה פנטסטית הקסם שמתחתינו' לואי שוורצברג.

הסרט "פטריה פנטסטית" , עוסק בחיבורים ובאתגרים המשותפים לכולנו כבני אותו המין. אנחנו יודעים שההגנה הכי טובה שיש לנו מפני אותם וירוסים, היא תחושת הבריאות העצמית, ההרגשה הטובה, המערכת החיסונית ויכולתנו להתקיים במקום בריא וטוב הן כיחידים והן כחברה.

המסר של הסרט לא היה יכול להגיע בזמן יותר מתאים, החל מהצורך להתחבר אחד לשני וההבנה של האינטליגנציה הקיימת בטבע, ועד לשיתוף פעולה עם עולם הפטריות והטבע על מנת לשנות מודעות.

בדומה לרשת הענפה של קורי הפטרייה, התפטיר, (מיצלניום), המשמש כרשת התקשורת של עולם הפטריות, רשת תת קרקעית המחברת בין הפטריות על פני שטחים עצומים ומשתנה בהתאם לצורך, כך גם אנחנו יכולים להתאים את עצמנו לנסיבות המשתנות.

נכון שהכי מומלץ לצפות בסרט המרהיב על המסך הגדול ובחברת אנשים אחרים. הדרך בה דימויים עוצרי-נשימה קמים לתחייה לנגד עינינו, כמו גם ההרגשה המיוחדת שעולה כשצופים בסרט יחד עם חברים ובני אדם אחרים, אינה דומה לצפייה פרטית בסרט. אולם, בימים אלה של מגיפה עולמית, חשוב יותר להישמר ולשמור אחד על השני והתקבצות להקרנה בבית קולנוע איננה הפתרון.

ועכשיו לעלילה.

דמיינו יצור חי שמזין אתכם, מרפא אתכם, מגלה לכם את סודות היקום ויכול להציל את כדור הארץ. "פטריה פנטסטית " סרטו של לואי שוורצברג, הוא סרט מסע מהפכני בהילוך מהיר, על אודות עולם רפואי ומסתורי של פטריות, ועל כוחן לרפא, לחזק ולתרום להתחדשות של החיים על כדור הארץ.

את קסמי הפטריות מציג המיקולוג (חוקר פטריות) הידוע פול סטמטס, המתאר את מגוון האיכויות של הפטריות בתחומי המזון, הרפואה, הרחבת התודעה, שיקום ביולוגי, יצירת תאי עצב וטיפול בחרדת טרום מוות. וזה רק קצה הקרחון.

"פטריה פנטסטית", הוא סרט מרחיב תודעה, סיפור שהחל לפני אלפי שנים, הלוקח אותנו למסע אל הקסם המצוי באדמה מתחת לרגלינו, דרכו אנחנו מתוודעים ליופי, לאינטליגנציה ולפתרונות שמציעה לנו ממלכת הפטריות. הפטרייה מייצרת את האדמה, שמכלכלת את החיים בעזרת רשת פטרייתית שמחברת בין מערכות שורשים שונות, מצמחים ועד עצים, בכל הפלנטה.

לאור התפשטות והגבלות הקורונה, יופץ הסרט דרך לינק לצפייה.

הצפייה תתאפשר החל מה-26 במרץ 2020 , אבל כבר עכשיו אפשר לרכוש מראש

ניתן להוריד את הסרט עם כתוביות בעברית בלינק הבא: https://vimeo.com/ondemand/fantasticfungihebrew