הבידוד שנכפה על אזרחי ישראל בעקבות המגיפה, מצליח להניע את גלגלי היצירה. מיקי רוזנבאום, "קול מהעבר", אחד היוצרים הבולטים במוזיקה היהודית שאולי הקדימה את זמנה, מצא את עצמו מפיק ומקליט באולפן שבביתו– שיר לכבודו של בן משפחה.

רוזנבאום (55), אב לארבעה, מתגורר באורנית ועדיין יוצר מאותו אולפן שבביתו. "השיר הזה הוא שיר של אבא של גיסתי, אנחנו מגיעים לשם בשבתות ושנים אני שומע אותו, ביקשתי רשות לעבד את השיר כך שיתאים ויהפוך לכזה שאפשר לנגן ברדיו". מיקי עיבד והפיק את השיר ומנגן כמעט את כל התפקידים למעט בס, תופים וגיטרה. בהתאם להנחיות משרד הבריאות לא התכנסו הנגנים באולפן, אלא שלחו את הקלטת הנגינה מרחוק. "השתנה משהו בשני העשורים שחלפו" הוא נזכר, "פעם, הנגנים היו באים לאולפן ואחרי שהייתי מסיים להקליט ג'ינגל או שיר היה מגיע שליח לאסוף את קלטת הדטא ולוקח לרדיו. אם היו תיקונים היה צריך להתחיל הכל מהתחלה ורק כך היה אפשר ליצור ולהקליט, היום זה הרבה יותר פשוט וכיף. הכל דיגיטלי, מהיר, למרחק כבר אין שום משמעות..."

"זאת תחושה נהדרת לחזור אחרי 13 שנה שלא עסקתי ביצירה עצמית. אני עושה מוזיקה כל הזמן, עורך מוזיקה, מקליט שירים להפקות שלנו, מקליט ג'ינגלים וכו', אבל כבר שנים שאני עושה גם דברים אחרים". לזוג מיקי וטל רוזנבאום חברת הפקות לאירועים, כנסים ומופעים והנגיעה במוזיקה מרוחקת ממה שהיה רגיל בעבר. לאחרונה, הקליט פרויקט עם המוזיקאי אדם מדר, מנדוליסט, כנר וחלילן שמופיע עם הרכבים ישראליים שונים. "קבעתי איתו 'חברותא למוזיקה', ואנחנו מנגנים, יוצרים ומקליטים". מיקי מעלה את הדברים לרשת והתגובות טובות "אנשים ממש אוהבים, אפילו עשינו שירה בציבור דרך הZOOM והיה פשוט נפלא".

אין ספק שהמצב שנכפה עלינו מחייב יצירתיות. ביום שישי האחרון הובילו מיקי והרב שי פירון, רב הקהילה באורנית, "כמעט שבת - קבלת שבת מוזיקלית" שמשודרת לקהילה דרך תוכנת ZOOM. מיקי שר, הרב שי אומר דברי תורה לקראת שבת וחברי הקהילה מצטרפים מהבית וכך נכנסים לאווירת השבת עוד לפני שהשבת נכנסת...

יכול להיות, שקבלת השבת המוזיקלית היתה הזרז לסיים את הפקת השיר אות היא לעולם. "אהרן לוי, שהלחין את השיר, חגג יום הולדת 80. הוא לא רק 'אבא של גיסתי', יש בנינו קשרים מיוחדים. אהרון הוא בעל תפילה וניגון נפלא וגם פיסיקאי מוערך ששייך לקבוצת חוקרים ב'CERN' שבשוויץ, הוא אישיות מיוחדת שמחברת את עולמות ההלכה והפיזיקה וחשבתי להפתיע אותו ליום הולדתו".

רוזנבאום נחשב לחלוץ בתחום המוזיקה היהודית המקורית, 20 שנה עברו מאז העשייה המשמעותית שלו במוזיקה. שירים מאלבומו "פסיפס" עדיין מתנגנים בתוכניות וברצפי מוזיקה יהודית. בכל שנה, לפני חג השבועות, חוזר ומתנגן השיר "אל אשר תלכי", על רות מתוך אותו אלבום מדובר, האלבום האחרון שרוזנבאום הוציא אז.. "בראיה היסטורית, 'פסיפס' כנראה הקדים את זמנו. אז לא הייתה מוזיקה יהודית אלטרנטיבית, אחרי פסיפס כבר הגיע גל עצום ומבורך..."

"אות היא לעולם" | מילים: מתוך התפילה | לחן: אהרון לוי | הפקה ועיבוד: מיקי רוזנבאום