יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מתפטר מתפקידוערוץ כנסת

שרת התרבות והספורט מירי רגב (הליכוד) הגיבה להתפטרות יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ותקפה את מפלגת כחול לבן.

"כפיים גנץ, לפיד, אשכנזי, בוגי וליברמן, הצלחתם. אתם חתומים בדפי ההיסטוריה על אחד המהלכים השפלים ביותר שידעה הדמוקרטיה הישראלית. קחו את זה מכאן - מיעוט יהודי יחד עם רשימת תומכי הטרור", אמרה רגב.

סגן שר הביטחון אבי דיכטר (הליכוד) אמר ''גאה בך יולי על שהלכת עם האמת שלך. פעלת בממלכתיות מתוך אחריות וכבוד לעצמאות הכנסת וכלל רשויות השלטון''.

ח''כ יואב קיש (הליכוד) אמר כי ''החלטתו של יו"ר הכנסת הצליחה למנוע מלחמת רשויות והיא מכבדת אותו ואת הליכוד. יולי תודה רבה על שנים של הובלת הכנסת באופן ממלכתי, מקצועי וראוי. את הרפורמה הנדרשת כל כך במערכת היחסים של הרשות המחוקקת והשופטת נעשה בחקיקה''.

שר הכלכלה אלי כהן (הליכוד) אמר כי ''יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין פעל בצורה ממלכתית ומכבדת אל מול ההתערבות הבוטה של בג"ץ, שמהווה פגיעה קשה בעקרון הפרדת הרשויות, ופוגעת אנושות באמון הציבור בו. עוד פרי באושים של שיתוף הפעולה של כחול לבן והרשימה המשותפת, בזמן שאנו עסוקים בחיי אדם ובמלחמה בנגיף הקורונה''.

ח"כ עופר שלח מכחול לבן תקף את אדלשטיין, ''ההתפטרות של אדלשטיין לא פוטרת אותו ממילוי החלטת העליון - לכנס את המליאה ולבחור יו"ר כנסת. זה שיא המלחמה שהכריזו נתניהו והליכוד על הכנסת והדמוקרטיה. לא ניתן לזה לעבור".

ח''כ אופיר סופר מ''ימינה'' אמר כי ''התפטרותו של יולי מבטאת את השבר הגדול בו נמצא עם ישראל. יולי אסיר ציון, ממלכתי, נאמן ארץ ישראל, עם ישראל ותורתו. אין ראוי ממנו לכהן כיו"ר הכנסת בעת הזו. אופן התפטרותו הינו קריאה נוספת לכולנו נבחרי הציבור להתעשת ולפעול להקמת ממשלת חירום לאומית''.