היוזמה החדשה לעיבוי מספר בדיקות הקורונהרועי חדי

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן פנה לראשי מד"א בהצעה לגייס מתנדבים מהשומרון כדי להגביר את קצב בדיקות הקורונה.

הקריאה נענתה במהירות, ובין המתנדבים שהצטרפו ליוזמה - גננת, אנשי הייטק, מורים ואפילו מוסיקאית אחת.

המועצה תרמה רכבים עבור המתנדבים ובמד"א מכשירים את המתנדבים ללקיחת הדגימות.

עד כה הצליחו בשומרון להכפיל את מספר הבדיקות הנעשה בתחומה, ולאבחן את החשודים כחולים מהר יותר, במטרה להפחית את קצב ההדבקה.

''השומרון התברך בקהילה לתפארת, קהילה חמה, אנשים שמתנדבים גם בשומרון וגם מחוצה לו ולכן גם עם מד"א אנחנו נרתמים לסייע בבדיקות מהירות, גם להקל על מד"א וגם לסייע לתושבים", אמר דגן.

הוא הביע תקווה ''שהמודל הזה יתפשט לכל הארץ וכך נגיע לבדיקות יותר מהירות ונהיה שותפים למאמץ הלאומי לנצח את הקורונה". דגן הודה למנכ"ל מד"א אלי בין, לראש אגף המבצעים במד"א גיל מוסקוביץ ולחיים דורי מנהל מרחב ירקון.

מי שמרכז את מערך המתנדבים בשומרון הוא אביאל ממליה, מנהל מחלקת רפואת החירום באגף הביטחון במועצה האזורית שומרון. "יש לנו המון מתנדבים בשומרון שכבר כמה ימים ביקשו להיכנס למערך הדגימות. בימים האחרונים התחלנו להפעיל את המערך, קיבלנו ממד"א את הדגימות ואנחנו מתחילים לדגום את תושבי השומרון ואת כל מי שיצטרך. אנחנו ממש מקווים שכל הדגימות ייצאו שליליות ונסיים את התקופה הזו כמה שיותר מהר ונחזור לשגרה".

חגי בראון מהישוב רבבה סיפר "אנחנו מתנדבים, אנחנו לוקחים דגימות דם כאן בשומרון ואני גר בשומרון, זה חשוב בעיני. אני לא חושש, יש חליפת הגנה ובעיני זה בטוח לחלוטין, זה דבר מבורך שיכול לעזור בהצלת חיים".