היועץ המשפטי לכנסת עו"ד אייל ינון
היועץ המשפטי לכנסת עו"ד אייל ינוןצילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

הוועדה המסדרת של הכנסת התכנסה אחר הצהריים (רביעי) לדיון מיוחד בעקבות התפטרותו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין.

יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ אבי ניסנקורן (כחול-לבן) טען בפתח הישיבה, "אנחנו ניצבים לפני תקדים חמור במדינת ישראל. יו"ר הכנסת מפר ברגל גסה את החלטת בית המשפט העליון, אירוע שפוגע, פגיעה קשה, בדמוקרטיה הישראלית".

"יו"ר בית המחוקקים שבסיטואציות מסוימות ממלא את מקומו של נשיא המדינה מפר את החלטת בית המשפט. הגענו לשיא שחבל שאנחנו חווים והכל כשאנחנו מתמודדים עם משבר הקורונה", הוסיף ניסנקורן.

היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד איל ינון המליץ לוועדה להמתין להחלטת בית המשפט העליון שדן ברגעים אלו ממש בעתירות של הסיעות וגופים חיצוניים בנושא.

"במצב המשפטי הקיים, ללא סעדים של בית המשפט, כגון צווים, אין דרך לעקוף את סמכותו של יו"ר הכנסת המכהן, שהתפטרותו תיכנס לתוקף רק 48 שעות מרגע הודעת ההתפטרות", דברי ינון.

יו"ר הוועדה, ח"כ אבי ניסנקורן החליט לאמץ את ההחלטה לפיה ביום שישי יהפוך ח"כ עמיר פרץ ליו"ר הכנסת. "ח"כ עמיר פרץ, בשיחה שלי עמו, הודיע שיעלה מיד בישיבה הבאה של הכנסת בין אם ביום ראשון בבוקר או בשני את הבחירה של היו"ר החדש. כמובן שבמקביל נמתין להכרעת בית המשפט העליון בתקווה שיורה על הליכים לקיצור הזמנים ואם לא נמתין לאופציה זו של ותיק חברי הכנסת שיכהן מיום שישי".