עוצרים את המשרפה
עוצרים את המשרפהצילום: ועד המאבק

מטה המאבק נגד הקמת ''משרפת אדומים'' פנה לממונה על חופש המידע במשרד להגנת הסביבה, מיכל ריבלין, בבקשה להעביר אליו מסמכים הקשורים להחלטה על הסבת האתר למשרפת פסולת.

בבקשה שהועברה באמצעות עו"ד הראל ארנון נכתב כי מטה המאבק דורש להעביר אליו מסמך חלופות להקמת האתר, סיכום עבודת איתור מתחמים נוספים וכן מסמך ההצדקה הסביבתית ביחס לאתר המשרפה המתוכנן.

בשל הכוונה לרכז באתר פסולת לא ממוינת מכל רחבי הרשות הפלסטינית, ביקשו במטה להעביר אליהם מידע על פגישות שקיימו גורמי המשרד להגנת הסביבה עם גורמים ברשות הפלסטינאית בנוגע להקמת המשרפה.

במטה המאבק ביקשו לדעת האם ישנם מסמכים המתעדים פגישות או סיורים שקיימו גורמי המשרד להגנת הסביבה במשרפות אחרות ברחבי העולם. עוד מבקשים במטה המאבק כי יציגו להם מיהם הגורמים המתמודדים במכרז להקמת האתר, פירוט מיקומי המשרפות העתידיות לקום ברחבי הארץ ועוד.

"אנחנו מחזקים את כלל הגורמים הנאבקים בנגיף הקורונה בימים אלה. יחד עם זאת, אסור לנו לתת למאבק בנגיף הקורונה להשבית את המאבק שלנו בהקמת משרפת אדומים שתגרום לזיהום אוויר מסוכן", אומרת יעל ישראל, מראשי מטה המאבק.

"אנחנו פועלים כל העת באמצעות גורמים משפטיים ויועצים מקצועיים על מנת למנוע את הקמת המשרפה הרעילה מעבר לכביש. בקשת חופש המידע תעזור לנו לדעת מהם תהליכי קבלת ההחלטות במשרד להגנת הסביבה והאם הם בוצעו כפי שצריך ולפי מדיניות שמתחשבת בפגיעה בחיי התושבים".