גונן אוסישקין
גונן אוסישקיןצילום: סיוון פרג'

מנכ"ל אל על גונן אוסישקין שלח אגרת לעובדים על רקע משבר קורונה ומצבה הקשה של החברה.

מעל אלף עובדים פוטרו בתקופה האחרונה והוצאו לחופשה ללא תשלום 80% מהעובדים הנוספים.

"איני איש בשורה - לא בכל הקשור לעיתוי סיום המשבר ולא בכל הקשור לסיוע של המדינה לאל על, סיוע שהוא קריטי. עדיין אין פריצת דרך – ובכל יום שחולף מצבנו מחריף".

"יש לנו תוכנית אותה הגשנו לאוצר על פיה נוכל לעמוד באתגר ולהצעיד את אל על לעבר עתיד יציב ובטוח. התוכנית מבטיחה אל על יעילה הרבה יותר, מדויקת יותר עם התאמות תפעוליות, כך שתוכל להתמודד עם התחרות ועם הנזקים הכלכליים, שגורם משבר הקורונה".

"אין דרך לצאת מהמשבר הזה ללא צעדים והחלטות כואבות. עת למנהיגות ואחריות של ראשי המדינה, מנהיגי העובדים ושל הנהלת אל על. בפני הממשלה עומדות שתי חלופות: קריסה של החברה ועמה אובדן תרומה של 2.5 מיליארד שקל לתל"ג, ניסיון מקצועי וקשרים מסחריים. אובדן זכויות טיסה שלקח שנים לצבור ובעיקר העלויות הכבדות שנמדדות במליארדי דולרים רק כדי לשחזר את צי המטוסים ולהגיע בסופו של תהליך מסוכן ליכולת דומה לזו הקיימת היום. החלופה השנייה היא הלוואת מדינה בהיקף של 200-300 מיליון דולר, שתאפשר לאל על להתאושש ולחזור במהירות לפעילות סדירה".

"אנו מתקרבים לנקודה שבה המדינה חייבת להחליט האם היא רוצה חברת תעופה לאומית או שהיא סבורה כי הביטחון התעופתי אינו מרכיב חשוב ומשמעתי בביטחון הלאומי. אני גאה על כך שאל על מובילה במאמץ הלאומי למצוא פתרון להשבת הישראלים ארצה.

"לאנשים שלנו השוהים בחל"ת, אני יודע כי קשה להיות בבית בתחושת חוסר ודאות. אני חושב עליכם בכל דקה ובכל רגע וכל מעשי ומאמצי כמעט 20 שעות ביממה מכוונים לדבר אחד בלבד: הבטחת עתיד יציב ובטוח לאל על בעידן שלאחר הקורונה והבטחת מקור פרנסתם של אלפי בית אב", כתב אושסקין.